Sola – Larvik 17-44 – Sola

Sola – Larvik 17-44

Det ble tap da Sola spilte mot storlaget Larvik søndag kveld. Jentene spilte en bra 1. omgang, men slet seg gjennom resten.

Det endte med et 27-målstap da Sola tok i mot Larvik i Åsenhallen søndag. Likevel er det gode ting å hente ut fra kampen. Jentene klarte å henge med motstanderlaget i 1. omgang, og ledet de første minuttene av kampen. En skytesterk Malin Holta banket inn 6 mål, og keeper Malene Solheim plukket mange baller. Hele laget leverte en sterk omgang. Til pause stod stillingen 13-18 i Larviks favør.

I 2. omgang raknet det dessverre for jentene. Larvik startet så og si med hele landslagsrekka, og spillet falt sammen for Sola.

– Vi har rett og slett ikke tro på oss selv. Vi bruker ikke de mulighetene vi får, og vi mister fokus. Det er derfor det går slik som det går, forteller en sliten Malin Holta, som forøvrig ble kåret til beste spiller på Sola.

Stabæk på onsdag
Nå er det bare å ta til seg lærdom fra kampen, legge den bak seg, og gjøre seg klar til neste kamp. Denne spilles mot Stabæk i Åsenhallen førstkommende onsdag, og Holta er ved godt mot:

– Vi har absolutt en sjans mot dette laget, og vi skal selvfølgelig gjøre det vi kan for å vinne.

HER kan du lese hva Solabladet skrev om kampen, og HER kan du lese det Aftenbladet skrev.