Sola klar for Bringserien 22/23 – Sola

Sola klar for Bringserien 22/23

Sist helg var det endelig tid for Bring kval. for Sola’s J16 lag. Ett av sesongens store mål, som laget har jobbet målrettet mot over lang tid. Ingen tvil om at det var en spent gjeng som dro til Halden fredags ettermiddag.

I første kamp var det Lørenskog som var motstander, et lag vi visste kom til å by på en tøff match. Til tross for mye godt spill av Solajentene ble det dessverre for mye stang ut, og første kamp endte til slutt 24-21 til Lørenskog.

Neste kamp var mot Halden, og denne vant Sola overbevisende med sifrene 34-18. Etter en god natt søvn var det en gjenstående kamp som skulle spilles søndag. Motstander Charlottenlund, og realiteten var enkel. Med seier videre i Bring, med tap videre til en ny kvalifiseringsrunde. Jentene tok tidlig kontroll og holdt ledelsen hele kampen. Det endte til slutt med en sterk 28-17 seier til Sola.

Sola’s Ella Sandanger, Malin Ahlstrøm og Aurora Hermansen fikk alle velfortjente utmerkelser for banens beste spiller.

En svært lettet Solagjeng kunne dra fra Hjortsberghallen med en sikret plass i Bringserien 22/23. Nå er det bare å glede seg til ny og spennende sesong.