Sola Junior (U-20) i gang med serien – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola Junior (U-20) i gang med serien

Junior (U-20) stiller består i år av en stor gruppe jenter, og vi er så mange spillere at gruppen er delt inn i 2 lag i den regionale Juniorserien.

Den samme grupen vil utgjøre grunnlaget for Lerøy-troppen når denne serien kommer i gang. Jentene har nå endelig startet opp seriespillet.

Sola 1 startet opp allerede onsdag 9. september med hjemmekamp mot Hinna, en kamp som endte med seier til Sola 28-17.

Forrige helg, 12-13 september har begge lagene vært i Kristiansand og møtt henholdsvis Våg og Randesund begge dager.

Begge lagene våre vant begge kampene sine, Sola 1 slo Randesund 34-12 på lørdag, mens Våg fikk stryk med 41-18 i sekken på søndag.

Sola 2 møtte de samme lagene motsatte dager, og vant lørdag mot Våg med 37-12, og kampen på søndag endte med solide 34-11 mot Randesund.

Tirsdag 15/9 var det klart for kamp mellom Hinna/KFUM – Sola 1, hvor Hinna/KFUM ble beseiret med solide sifre i Hetlandshallen 18-35.

Hjemmelaget holdt følge til 2-2, men så var det stopp. Sola dro kraftig ifra frem mot pause og kampen var i realiteten avgjort etter 25 minutter på stillingen 18-7 til Sola.

Etter pause sank konsentrasjonen og kvaliteten hos Sola, men til tross for det økte de ledelsen jevnt og trutt utover i omgangen.

Ingrid Gravdal (8) og Emma Nelson (7) ble mestscorende på Sola denne gang.

Vi gleder oss til fortsettelsen.

Kampene rekruttlaget skal spille i den regionale Juniorserien finner du her.

#sammenforSola #solahk