Sola Jenter 12 tok sølv – Sola

Sola Jenter 12 tok sølv

Sola Jenter 12 deltok i helgen i den legendariske Trollcup som har blitt arrangert siden 1975.

Sammen med gutter 12 var det en stor jentegjeng med store forventninger som busset til Kristiansand fredag ettermiddag. Etter innledende kamper lørdag var det ene Jenter 12 laget klar for sluttspill etter glitrende spill og klare seierssifre. Søndag ettermiddag stod Våg HK klar som motstander i finalen og disse var jentene kjent med før. Vi hadde slått ut Våg HK med ett mål både i Elkem Solar Cup og Sandnes Sparebank Cup tidligere i året, så her var det et revansjesugent lag på motsatt banehalvdel.

Etter ordinær spilletid var stillingen 3-3 (!) etter forrykende forsvar fra begge lag, og kampen måtte avgjøres på “golden goal”. Etter 10 nervepirrende minutter var det Våg som klarte å sette inn målet som resulterte i 4-3 seier. Dermed ble Sola Jenter 12 sølvjenter denne gang. Lene Tveit fra Sola ble kåret til finalens beste spiller.

Jentene har nå 3 gull og 1 sølv på de 4 turneringene de har stilt i siden mai måned –  innsatsen og vinnerviljen på både trening og i kamp tilsier at disse jentene ønsker å spille om flere pokaler fremover.

Øyvind Dahle
Trener J12

Bilde:
Bak fra venstre: Nora, Linn, Frida, Ane, Hedda, Ine, Karoline,Emilie, Lene, Ingeborg, Karolayne, Tuva, Maren, Hedda, Kari, Henriette, Mari, Ulrikke, Matilde, Sirilak og Andrea