Sola J11 består av ikke mindre enn 32 spillere! – Sola

Sola J11 består av ikke mindre enn 32 spillere!

Det er ikke umulig at Sola J11 er laget i klubben som har flest spillere på laget sitt. Denne sesongen er de hele 32 spillere.

Spillergruppen består av jenter fra Skadberg Skole, Røyneberg skole, Sande Skole og Sola skole, og er en sprudlende gjeng med stor interesse for håndball som sport og sosial arena.

Denne sesongen er målet å bli enda bedre enn i fjor, og å oppnå utvikling hos alle jentene. Jentene skal ikke bare være gode håndballspillere men også gode lagspillere.

Med en så stor gruppe, er det utfordrende å dekke alles nivå og potensial. For å få til en mest mulig effektiv trening blir laget delt inn i grupper, og trenerne har stort fokus på at alle skal føle mestring og utvikling på sitt nivå.

Denne sesongen stiller J11 med 4 lag i 3 forskjellige serier, hvorav 2 er i øvet og 2 er i bredde. Lagene settes med en viss forutsigbarhet, men med rotasjon og byttes der det er fordelsmessig.

Heldigvis har kampdager blitt gjennomført på tross av korona, med restriksjoner og nå med redusert antall kamper. Det er viktig og veldig bra at man kan opprettholde kampaktiviteten.

Trenergruppen har de siste sesongene hatt stort fokus på å få fart på ball og pådrag – og dette har gitt resultater.

Sist sesong begynte laget å øve inn et par trekk og overganger, noen som både spillere og publikummere setter stor pris på. I tillegg finnes det flere keeper spirer på laget, og det blir spennende å følge denne utviklingen videre.

Denne sesongen har laget også hatt økt fokus på kondisjon. Det er derfor frivillig løpe/kondisjonstrening ute før halltrening hver mandag. I tillegg har det vært fokus på styrke/koordinasjonstrening. På torsdagstreningene brukes første halvtime av den 1,5 timers lange treningstiden til dette.

Både trenere og spillere på J11 er en dedikert gjeng som har høye mål og finner stor glede i håndballen. Flere av jentene har allerede sagt at det er håndball de vil satse på, og håndball er det de vil bruke fritiden sin til.

Med så mange spillere har laget et sterkt og solid lag som kan bidra til mye håndballglede og stolthet til klubben.

Vi gleder oss til å følge J11 videre i Sola!