Sola J03 med full pott i 1. runde i Bringserien! – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Sola J03 med full pott i 1. runde i Bringserien!

I helgen var det klar for en skikkelig håndballsøndag i Åsenhallen, hvor vi tok i mot Bergen og Charlottenlund til 1. runde i Bringserien.
Solajentene var klare til kamp, og innstilt på å gi 100% for å sikre seg en god start på årets Bring-runde.

Første kamp var mot Bergen, med kampstart klokken 10:00 på søndag. Sola var det ledende laget fra start til slutt, og allerede til pause hadde jentene fått seg en god ledelse mot laget fra Bergen da det sto 11-17 i favør hjemmelaget. Når sluttsignalet gikk sto det 24-32 på resultattavlen.
Våre toppscorere ble Malin Dueland Iversen og Helene Brådli Ueland med henholdsvis 8 mål hver.

Siste kamp i 1. runde ble spilt mot Charlottenlund med kampstart klokken 16:00. Igjen startet Sola kampen med effektivt forsvar og angrep, og vi kunne gå til pause med en bekvem ledelse 18-7.

2. omgang fortsatte som 1. omgang, og Solajentene vinner 31-19 til slutt – og sikrer seg med det full pott etter 1. runde i Bringserien. Toppscorer på denne kampen ble Helene Brådli Ueland med hele 10 nettkjenninger.

Neste runde i Bringserien blir spilt 18. januar og 19. januar, og laget drar da østover hvor de skal møte Lørenskog, Stavanger og Kolbotn.