Sola HK støtter Rosa Sløyfe! – Sola

Sola HK støtter Rosa Sløyfe!

Kalenderen viser oktober, og det er klart for den rosa måneden. På vår hjemmekamp onsdag 4. oktober vil vi sammen med Kreftforeningen delta i årets Rosa Sløyfe aksjon og kampen mot brystkreft. Nå vil vi også ha deg med på laget!

På onsdagens kamp vil spillerne på Sola HK varme opp i rosa T-skjorter, som etter kampen vil bli lagt ut for salg til støtte for aksjonen. Mer informasjon om dette vil komme på Facebook dagen etter kamp.

Kreftforeningen vil være tilstede på kampen, og her kan du sikre deg årets Rosa sløyfe, samt støtte årets aksjon. I tillegg kommer Sola Ungdomsskole som skal selge kaker og boller til inntekt for aksjonen, så vi håper alle tar turen innom i foajeen.

Bli med å støtt Rosa Sløyfe sammen med oss!

Vi oppfordrer våre samarbeidspartnere i Nettverksfamilien, samt alle andre i Sola-familien til å bli med oss og støtte Rosa sløyfe.

Vi har opprettet egen digital innsamlingsbøsse hvor du kan være med å støtte sammen med oss.
Trykk her for å komme direkte til denne, eller skann QR koden.

Forskning nytter

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner, og forekomsten er økende. Muligheten for å overleve og leve et godt liv etter brystkreft blir stadig bedre. Mest av alt på grunn av forskning, men vi trenger fortsatt mer kunnskap.

Fakta:

• Rosa sløyfe er en internasjonal informasjons- og solidaritetskampanje til støtte for brystkreftforskning og brystkreftprosjekter
  • Rosa sløyfe arrangeres for 25. året i år!
  • Brystkreft er den hyppigste kreftformen blant kvinner, og forekomsten er økende. Én av ti norske kvinner utvikler brystkreft i løpet av livet.
  • Mye takket være forskning overlever 9 av 10 kvinner, men svært mange lever med ettervirkninger og senskader etter behandling.
  • 1 av 4 kvinner får tilbakefall, og fremdeles dør ca. 600 hvert år.
  • Årets tema for aksjonen er: forskning nytter!
  • Fokuset er på viktigheten av videre forskning, og at forskning skal redde liv, men også forlenge og forbedre liv.
  • Siden 1999 har Rosa sløyfe bidratt med over 415 millioner kroner til brystkreftsaken.

Husk å kjøp billett!

Snart 700 billetter er solgt til onsdagens oppgjør mot Gjerpen. Husk håndball alltid er best LIVE i hallen – vi gleder oss til å se deg på tribunen!

Billettene finner du i Sola HK appen, eller på nett solah-woow.no.
Det er ikke mulig å kjøpe billett i døren.

OBS:
Kjøper du billett på felt A1 eller C1 er det unummererte plasser. Disse feltene er kortrappene i Åsenhallen, og om de er fullsatt må man benytte ståplasser.

PRISER:

Voksen: kr. 180,-
Honnør: kr. 125,-
Barn/student: kr. 95,-

Familie-billetter (med rabattert pris):

Familie-billett (1 voksen + 1 barn): 250,-
Familie-billett (1 voksen + 2 barn): 350,-
Familie-billett (2 voksen + 2 barn): 525,-
Vi gleder oss til å fylle Åsenhallen med dere på tribunen.

Laget er klar for å gi dem kamp på banen, vi skal vinne kampen på tribunen og heie de frem!