Sola HK ønsker dommerkontakt og dommerutvikler – Sola

Sola HK ønsker dommerkontakt og dommerutvikler

Sola Håndball trenger en ny dommerkontakt som er kontakten mellom klubb/region og dommere, og gjerne en dommer utvikler i tillegg.

Det er en viktig oppgave at vi følger opp våre dommere og de føler seg knyttet til klubben. Det skal være trygt for en dommer å ha en voksen som følger med og støtter, når kampene spilles.

Som dommerkontakt er den viktigste oppgaven at du fungerer som klubbens bindeledd mellom dommer og klubb, samt mellom klubb og region.

Alle klubber skal ha minst én dommerkontakt, men flere kan dele på oppgaven. En dommerkontakt kan gjerne være erfarne eller tidligere aktive dommere til oppgaven som dommerkontakt. Det er viktig at personen som blir dommerkontakt kan gjøre en god jobb som organisator, og som informasjonsbringer mellom region, klubb og dommer.

Et svært viktig poeng for dommerkontaktrollen er at den som er dommerkontakt ikke skal gjøre alt selv, men organisere arbeidet slik at man får nødvendig støtte til klubbens "dommerlag".

Her finner du er en oversikt på oppgaver som kan være for en dommerkontakt og dommerutvikler, men det er kun ment som et utkast.

Klubben er på jakt etter en dommerkontakt. Foto: handball.no

Kan dette være noe for deg, eller noen du kjenner?

Ta kontakt med daglig leder Svein Gaute Hølestøl på sveingaute@sola-hk.no eller telefon: 41623711