Sola HK «Beste Klubb» på Håndballfestivalen – Sola

Sola HK «Beste Klubb» på Håndballfestivalen

For 29. gang ble Håndballfestivalen på Stord arrangert i pinsen. Dette er en stor og allikevel intim turnering hvor det aller meste skjer på det samme området og kamper spilles både utendørs på kunstgress og innendørs. Lagene kommer hovedsakelig fra Hordaland og Rogaland, og i år reiste Sola oppover med to lag fra J12, to lag fra J14, et G13 lag og et G14 lag.

På Håndballfestivalen premieres hvert år den beste klubben med 10000 kroner. Dette beregnes ut i fra plasseringer i gruppespill og finaleresultater og klubben som vinner prisen for beste klubb, gjør med andre ord dette på bakgrunn av sterke resultater. Da er det ekstra kjekt at dette i år ble Sola Håndball. Med tre lag som vinner sine puljer (begge J12 lagene og G13) og et lag som ble nummer to i sin pulje hadde vi en flott start. Finalespillet ble utrolig spennende og tilslutt stod Sola igjen med A-finalister i J12, J14 og G14. G13 kom seg til semifinalen. I finalene vinner både J12 og J14 komfortabelt, mens G14 blir nummer to etter en meget jevn kamp. Et fantastisk resultat og vi gratulerer alle spillere med en flott gjennomført turnering!