Sola Challenge – completed! – Sola

Sola Challenge – completed!

Torsdag til søndag sist uke var det klart for "Sola Challenge" - fire dager med varierte oppgaver, både fysisk og mentalt. Ingen tvil om at A-laget også har konkurranseinstinktet intakt også utenfor parketten.

Torsdag møttes spillerne ved Åsenhallen, for et rebus-løp med ulike oppgaver. De fordelte seg på fire lag, og disponerte hver sin bil. Lagene måtte på jakt etter røde telefonkiosker, ut på topp-turer i Sandnes, og løse diverse gåter. Gjennom hele helgen kunne lagene sanke poeng, før man var klar å kåre en vinner på søndagen.

Lag 1: Martha, Angunn, Emilie og Hege
Lag 2: Kaja, Maja, Martine og Frøydis
Lag 3: Kristina, Lene, Merlina og Vilde
Lag 4: Kristiane, Live, Guro og Lea

Fredag startet dagen lenge før normalt, og spillerne måtte møte utenfor Åsenhallen klokken 05:00. Deretter gikk veien videre til Lauvvik, hvor de tok ferja inn til Flørli, og verdens lengste tretrapp på 4444 trinn. Når de nådde toppen viste kartet veien videre til Blåfjellenden, og overnatting på Stavanger Turistforenings sin hytte. En tøff og tidlig start, og et utfordrende vestlandsvær – men alle fullførte, og fikk med seg en fin turopplevelse.

Lørdags morgen var det avreise igjen, denne gang mot Månafossen – og retur tilbake til Sola. Laget fikk slappe av og nyte kvelden hjemme, før nye oppgaver ventet søndag formiddag.

10:00 gikk turen til Melsheia, hvor det ventet introduksjon for skiskyting på Sandnes Sparebank Arena. Vi droppet ski, så det ble runder med løp og stive bein etter fjelltur, samt liggende skyting.
Igjen, her telte alt av poeng – så man etter øvelsen kunne kåre en vinner.

Spenningen var å føle og ta på helt til siste slutt, og det måtte ekstraskudd til for å kåre vinnerlaget i Sola Challenge. Ekte glede fra lag 1 når seieren var sikret.

Vinnerlaget i Sola Challenge 2022:
Den Gule Banken og Sola Sport & Fritid sto for flotte nye HOKA sko til vinnerlaget med Hege, Angunn, Martha og Emilie.

En tøff, men absolutt kjekk helg ble avsluttet med spa på Sola Strand Spa, og påfølgende søndagsbuffet på Sola Strand Hotel. En velfortjent avslutning for alle spillerne, og trener som hadde deltatt på Sola Challenge.

Oppgaver fra kanoen på torsdag kveld var ikke alltid like enkelt, mens andre leverte til terningkast 6 i stil!