Sluttspillfeber i Åsenhallen – Sola

Sluttspillfeber i Åsenhallen

På onsdag 18:00 blåses endelig sluttspillet i gang for oss i Sola. I fjor røk vi ut mot Storhamar etter tre kamper spilt. Kan man komme enda lengre i år? Dette er et spørsmål vi kommer til å få svar på i løpet av de neste ukene. Reglene er enkle. Første laget som vinner to oppgjør, får muligheten til å spille semifinale.

Første hinder er Fredrikstad Bkl i Åsenhallen. Laget fra plankebyen som lenge kjempet om medalje i serien, men endte på 5.plass etter å ha vært uheldig med skader på oppløpet i årets REMA1000-liga. Sist Sola og Fredrikstad møttes gikk vi seirende ut og tok med oss to poeng med sifrene 29-35, men her var sentrale spillere som Julie Hulleberg og Frida Brandbu Andersen å se på sidelinjen.

Siste omgangen i REMA1000-ligaen ble en skuffelse for Fredrikstad, da de gikk tapende ut mot Aker 21-34, så det er nok en revansjelysten gjeng som tar turen til Åsenhallen.

Siste kampen vår i REMA1000-ligaen ble av det jevne slaget. Vi gikk seirende ut mot Ravens med knappest mulig margin 29-30. Jentene er motivert for å vise seg fra en bedre side, og motivasjonen er på topp inn mot sluttspillet.

For å nå lengst mulig i sluttspillet trenger vi DEG på tribunen. Vær med å støtt Solajentene til nye høyder. Kjøp din billett HER eller i Sola HK-appen