Slet oss til seier – Sola

Slet oss til seier

Det ble ingen lett affære å feie Utleira av banen i Åsenhallen søndag kveld. Sola-jentene dro likevel seieren i land, 28-25 (14-11) og beholder 3.plassen foreløpig på tabellen.

Forsidefoto: Andreas Askildsen, Solabladet.

– Vi er altfor lite skrudd på i dag. Det er svakt og i perioder går kampen på Utleiras premisser. De får styre tempoet og hele kampen. Aggressiviteten er der, men vi finner ikke løsninger og har sentrale spillere som svikter helt, sier Knut Ove Joa til Solabladet.

Susann ble kåret til Solas beste denne kvelden, men klarer ikke å sette fingeren på hva som ikke fungerer.

– De har et grunnspill som de spiller igjen og igjen og vi finner ikke helt ut av det. Dette tar vi med oss fremover, og vi blir nok litt frustrert av å måtte spille mer etablert angrep enn det vi har lyst til, sier hun til Solabladet.

Laget mot Utleira: Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Heidi Samuelsen, Marianne Klepp Andersen, Sherin Obaidli, Veronica Berntsen, Silje Stangeland, Susann Jøraandstad, Malene Folkvord, Therese Neverdahl Nordbø, Sunniva Selland, Ida Marie Lerøy, Mona Fosseli Ågotnes, Ida Marie Aasen.

Nå venter to viktige kamper lørdag og søndag mot henholdsvis Halden HK og Bækkelaget, begge på bortebane. Vi skal forberede oss godt denne uken og ta en kamp om gangen på Østlandet! Knut Ove Joa oppfordrer spillerne til å gå i seg selv for å heve nivået fra kampen mot Utleira og frem mot første motstander, opprykksklare Halden HK. Les hva Aftenbladet skriver om kampen.

Følg resultater her.

Gledelig å se danske tilhengere på tribunen søndag. Vår målvakt, Sisse Marie, fikk ekstra støtte siste hjemmekamp.