Skuffende helg for Bringjentene – Sola

Skuffende helg for Bringjentene

16 åringene skulle gjerne hatt med seg full pott fra Molde denne helgen. Dessverre ble det kun to poeng med i bagasjen.

Forsidefoto: Inger Fossli

Assistent trener Vegard Idsøe oppsummerer Bringhelga for j16 jentene våres:

Første kamp på lørdag var mot AK 28. Den siste måneden har vi spilt to ganger mot dem og begge kampene har endt med seier. Til pause ledet vi 11-9 og vinner kampen 24-19. En god start på helgen før avdelingsleder Molde sto for tur.

Molde startet med frimerke på vår venstre back fra første sekund. Dette satt desverre laget langt tilbake og det ble en virkelig slitekamp hvor lite stemte og rytmen kom aldri inn i laget. Til pause lå vi under 19-11 før vi klarte å justere litt og vinne andre omgangen 14-12. Sluttresultatet ble 31-25. Molde var et veldig bra lag og godt besatt på alle posisjoner. Mona Obaidli var i stor slag og skapte store problemer mot oss hele kampen.

Søndags kampen var mot Staal Jørpeland. Dette var en kamp som vi skulle vinne for å dra hjem med 4 poeng og et bedre utgangspunkt for å ta sluttspill plassen. Desverre så gikk det ikke helt veien.

Staal startet også med direkte frimerke, men i denne kampen løste vi det bedre i starten enn mot Molde. Vi lå gjevnt de første minuttene før Staal dro litt ifra og ledet 14-13 til pause. I andre omgangen gjør vi det vanskelig for oss selv. Spillerne stresser og kaver for å komme ajour, noe som resulterer i at Staal kan kontre inn noen enkle mål og kampen ender 29-25.

Totalt sett så er helgen under par. Vi burde hatt 4 poeng med oss hjem, men desverre så gikk ikke det denne gang. Neste Bringhelg er 15.-16. mars i Oslo (Oppsal). Her må alle tre kampene vinnes for å sikre sluttspillplass.

Vi har alt i våre egne hender og det skal vi klare!

Sola ligger på fjerde plass med 18 poeng. Molde HK er ubeseiret med 24 poeng, etterfulgt av Vågen og Fredrikstad Bkl med henholdsvis 22 og 21 poeng.

Se øvrige resultater her.

Ingrid Marie Rommetveit er Solas toppskårer foreløpig med 40 fulltreffere hvor 12 er satt fra krittmerket.

Vi ønsker Bringjentene lykke til videre 🙂

Av Malene Folkvord