Skrim ble for sterke – Sola

Skrim ble for sterke

Hjemmelaget hadde full kontroll på kampen i Kongsberghallen søndag kveld. Dessverre ble det en mørk dag for Sola-jentene.

Forsidefoto: Pål Christensen

Etter tapet mot HK Halden på hjemmebane ønsket jentene mest av alt og krige til seg poeng på bortebane mot Skrim Kongsberg. Det ble ikke slik denne gangen heller, og de gulkledde ble mer eller mindre utspilt av Skrim-spillet. Med trykk i ankomstspillet klarte verken forsvar eller målvakter å stå i mot skuddene, noe pauseresultatet viser med 18-9. Jentene taper duellene bakover, mens det fremover kladder i samspillet og det blir endel tekniske feil som straffes av hjemmelaget.

Hovedtrener Knut Ove Joa innrømmer ovenfor Aftenbladet at Sola rett og slett var sjanseløse i kveld. Skrim Kongsberg styrer kampen fra fløytesignalet går – til kampen blåses av. Resultatet blir til slutt 28-16, og publikummet i hallen er storfornøyde med hjemmelagets innsats. Det er desto ikke spillerne med gul drakt..

Selv om Joa ikke har mistet alt håp om direkte opprykk til Postenligaen, ser det veldig vanskelig ut da Skrim og Halden er åtte poeng foran Sola på tabellen. Samme kveld seiret Fana over Rælingen, og inntar tredjeplassen foran Solajentene med et knepent poeng. Njård ligger med samme poengsum som Sola (16), men inntar 5.plass på grunn av målforskjellen.

Nå handler det først og fremst om å slåss for tredjeplassen og kvalikkplass. For å få til dette må et kollektivt løft til, og det er vi klare for allerede til søndag på hjemmebane! Da står Gjerpen på motsatt banehalvdel. Vi gleder oss til ny kamp med nye muligheter for poeng!

Vel møtt til kamp kl.18.00. i Åsenhallen! 😀

Skrim Kongsberg – Sola 28-16 (18-9)
Kongsberghallen

Sola sitt lag: Aleksandra Djurkovic, Sisse Marie Boge Fahlberg, Susann Jøraandstad 4, Sara Arsvoll Svarstad, Veronica Berntsen, Sherin Obaidli 4, Mona Fossli Aagotnes, Marianne Klepp Andersen, Therese Nordbø, Sunniva Selland 4 (3), Malene Folkvord, Heidi Samuelsen 2, Silje Stangeland 2.

Toppscorer Skrim Kongsberg: Rine B. Prestegård 6

Les hva Solabladet og Aftenbladet skriver.