Siste hinder før en eventuell kvartfinale i Europaligaen – Sola

Siste hinder før en eventuell kvartfinale i Europaligaen

Søndag er det klart for siste runde i gruppespillet, og vi har mulighet å nå kvartfinale i Europaligaen for andre sesong på rad. Siste motstander er danske Nykøbing Falster, som kommer til Stavanger for å kjempe for egne muligheter å nå kvartfinale – samt en revansj etter de tapte med to mål mot oss tidligere i år.

Det er ingen tvil om at mange i regionen har fått med seg Solas imponerende reise i Europa. Billettsalget er allerede i gang og vi har allerede passert flere hundre billetter solgt.

I vår siste kamp i gruppespillet ønsker vi fullsatt hall, et solid trøkk fra tribunen – og en skikkelig håndballfest. Sammen med dere skal vi igjen komme til kvartfinale.

Her er potensielle scenario og utfall etter siste runde i gruppespillet:

I tillegg til vår kamp mot Nykøbing Falster, spilles også returoppgjør mellom ungarske DVSC Schaeffler og kroatiske HC Podravka. Kroatene har ingenting å spille for, og vi antar at det ungarske laget vinner mot Podravka.

Det oppgjøret starter klokken 18:00 førstkommende søndag, så vi kan måtte vente på en avgjørelse etter vår kamp er ferdigspilt.

Om så er tilfelle er det følgende scenario som gir oss en kvartfinaleplass:

• Med poeng, enten seier eller uavgjort, er vi gruppevinner i gruppe C, og vil da møte det laget som blir nummer to i gruppe D. Denne gruppen er jevn, og vi vet ikke før etter helgen om det er SCM Ramnicu Valcea eller Paris 92 som tar andreplassen. Med poeng til oss, og seier til DVSC Schaeffler er Nykøbing ute av Europaligaen.

• Om vi taper med mellom 1-14 mål på søndag, vil Nykøbing være gruppevinner og vi tar en andreplass i gruppa. Det betyr at vi fortsatt er videre til kvartfinale, og vil da møte vinneren i gruppe D, tyske Thüringer HC.

• Taper vi med 15 mål eller flere vil vi bli nummer tre i gruppe C – og det er Nykøbing Falster og DVSC Schaeffler som går videre til kvartfinalerunden.
Med andre ord - her har vi muligheten for en kvartfinale i egne hender - og skal gjøre det vi kan for å nå vårt mål.

Slik ser tabellen ut i gruppe C før siste og avgjørende kamp i gruppespillet.

Sikre deg billett nå!

Ta med familien, vennegjengen, laget, kollegaer eller andre du ønsker å ha med – for å se regionens beste håndball-lag. Håndball er alltid best live!

Billetter finner du som alltid i Sola HK appen, eller på nett solah-woow.no
Kampen i Stavanger Idrettshall søndag 19. februar starter klokken 16:00, og døren åpner en time før. Det vil være åpen kiosk!

Billettpriser:

Voksen: kr. 150,-
Barn/honnør/student: kr. 75,-
Familiebillett (1V+1B): kr. 200,-
Familiebillett (1V+2B): kr. 275,-
Familiebillett (2V+2B): kr. 425,-

Kjøp rabatterte klubb-billetter til ditt lag!

Vi vil lage håndballfest med mange lag fra forskjellige klubber i regionen

Håndball-lag får nå tilbud om å kjøpe klubb-billetter til kun kr. 50,- pr. stk. til denne kampen. (ord. pris er 150,-/75,-)

Send en e-post til siri@sola-hk.no for å få tilsendt rabattkode og mer informasjon hvordan du sikrer deg klubb-billetter til søndagens kamp!

Vi håper på en fantastisk flott ramme rundt gruppe-finale.
En stor takk til Norges Håndballforbund og Norsk Topphåndball for deres støtte som gjør det mulig med deltakelse i Europaligaen.