Sesongens to første poeng i boks! – Sola

Sesongens to første poeng i boks!

Kalenderen viste 104 dager siden sist tellende kamp for Sola. Onsdag kveld var det klart for sesongstart 23/24 – mot Follo i Stil Arena. Johanna Fossum og Malin Holta var tilbake i Sola drakt, og Hanna Røstad og Ine Marie Terland fikk sin debut i gul drakt.

Som ofte i en sesongstart startet kampen litt nervøst for begge lag. Kampen og sesongens første scoring for Sola var det Maja Magnussen som fikk satt inn. Utover i omgangen beholdt gjestene føringen i kampen, men Follo kjempet på og vi klarte ikke å dra skikkelig fra. Vi fikk se noen flotte kontringer fra Sola-spillerne, som følge av noen tekniske feil fra Follo, og det gav oss mulighet til å dra litt mer i fra.

Inn mot pause fortsatte hjemmelaget med sitt 7 mot 6 spill, på tross av at det gav Sola enkle scoringer fra egen banehalvdel. Når lagene gikk i garderoben sto det en solid 10 måls-ledelse til gjestene 9-19.

Camilla åpnet scorings-kontoen for Sola i andre omgang med nok en kontring. Kampen ble aldri spennende, og vi hadde god kontroll på kampen. En god Follo-keeper gjorde at luka ikke ble større, da hun tok flere gode redninger på 100 % sjanser for Sola.

Hjemmelaget fortsatte med 7 mot 6 spill, som fortsatte å gi Sola enkle scoringer i tomt mål. De siste ti minuttene var tidvis preget av litt tekniske feil og skudd-bom for begge lag. Men Follo fikk en tøff start på sin sesong i REMA 1000 ligaen, og klarte aldri å tette luken Sola fikk opparbeidet seg. Til slutt vant gjestene med sifrene 20-34, og sesongens to første poeng var i boks.

Live Rushfeldt Deila ble vår beste spiller.

Er du klar til sesongens første hjemmekamp?

Det er kun en snau uke til neste kamp i REMA 1000 ligaen.
Tirsdag 5. september møter vi Fana hjemme i Åsenhallen klokken 18:15.

Den Gule Banken er kampsponsor, og kommer med en kake på hele 3,5 meter til publikum – for å feire at vi er i gang med sesongen! Trykk her for å sikre deg din billett.