Sesongens første tap på hjemmebane – Sola

Sesongens første tap på hjemmebane

Onsdag var planen klar - vi skulle ha revansj for det sure tapet i Kongstenhallen i høst. Med fasit i hånd viser det at Fredrikstad er laget vi denne sesongen skulle få det skikkelig tøft mot både på borte- og hjemmebane. Gjestene fra Plankebyen klarte å komme ett viktig mål foran oss, og tok nok en gang poengene med seg.

Kampen startet nervøst for begge lag, og det sto helt likt etter fem spilte minutter 2-2.
Men da tok Fredrikstad skikkelig tak i kampen, og Sola klarte ikke å svare på tiltale. Laget fant ikke rytmen i eget spill, verken i angrep eller forsvar – og når man kom til gode sjanser sto stengene altfor ofte i veien.

Kristiane var den spilleren Fredrikstad-forsvaret slet mest med å få tak på, og med hennes scoringer klarte vi å holde oss noenlunde inne i kampen. Med halvspilt førsteomgang var gjestene foran med to mål, men like før slutt klarte vi å utlikne til 10-10. Dessverre klarte Fredrikstad igjen, med kun 30 sekunder å snike en ny ball i mål og lagene gikk i garderoben på stillingen 10-11.

Nevnte Kristiane utliknet igjen like etter starten på andre omgang, da hun skåret sitt femte mål og det sto likt 11-11. Uheldigvis skulle også det også i andre omgang bli langt mellom periodene hvor hjemmelaget fant skikkelig flyten, og ti minutter etter pausen var Fredrikstad hele fire mål foran på resultattavlen.

Syv minutter før slutt, etter en bedre Sola-periode, utliknet Kristina til 22-22, og det var klart for en skikkelig sluttspurt i jakten på poeng. Lagene fulgte hverandre tett de siste minuttene, men nok en gang fikk vi ikke skuddene i mål og når dommerne blåste av kampen var det Fredrikstad som kunne juble med seier 25-26.

Vår beste spiller ble kåret til Kristiane, som endte på seks mål totalt.

Vi kan ikke dvele lenge over det sure tapet på hjemmebane onsdag kveld, om kun tre dager venter nok ett viktig oppgjør i Åsenhallen. Lørdag klokken 16:00 er det Byåsen som kommer på besøk – nok et lag vi har noe å revansjere mot.