Sesongen over – Sola
Troppen 2014/2015

Sesongen over

Seriemesterskap og opprykk som lag og bakspilleren vår, Malin Holta, som ble mestskårende i 1.divisjon. FOR EN SESONG.

Vi ønsket å være ubeseiret denne sesongen. Vi klarte det, nesten. Molde Håndballklubb var vår siste utfordring denne sesongen. I Idrettens Hus var det stinn brakke med hjemmesupportere klare for å heie på de rødkledde. Kampen var jevn, men Molde var ofte i føringen. Sola spiste opp ledelsen gjentatte ganger. Mot slutten holdt det ikke inn, og ettmålstapet ble et faktum.
Rogalands Avis
Solabladet
Romdals Budstikke

Gledelig for begge lag er at opprykket er sikret for lengst. Gledelig for Molde er at de var det eneste laget som slo oss denne sesongen.

Topper flere statistikker

Vi er stolte over prestasjonene denne sesongen. Ikke bare seriemesterskapet og opprykket, men også at vår Malin topper statistikken for flest nettkjenninger (176 mål). Se statistikken her.

Dessuten er vi laget med flest nettkjenninger (647 mål). Selv om vi slipper inn flere mål bakover enn andre 1.divisjonslag denne sesongen, har vi uten tvil en tøffing på vårt lag. Sherin Obaidli har i midtforsvaret «trøkket til» med taklinger. Sjekk ut bestrafningsstatistikken, som forøvrig Sherin topper.

Vi er takknemlige

Forøvrig er det mest gledelige med all statistikk etter endt sesong tilskuerstatistikken. Takket være nettopp DEG topper vi denne statistikken. Ingenting er som å fylle opp Åsenhallen og heie frem jentene på banen. Tusen takk for all støtte denne sesongen! Vi setter så uendelig pris på det 🙂

Takk til sponsorer, trenere, spillere, klubbmedlemmer, frivillige, dommere, motstanderlag, speaker, dj og medhjelpere. Fantastiske opplevelser er vanskelige å glemme.

Det handler om MOT – GLEDE – SAMHOLD!

Heia Sola 🙂

Med det ønsker vi en riktig god påske. Nå legges håndballskoa på hylla for noen få uker. Deretter vender fokus mot forberedelser til neste sesong. Vi er klare for Grundigligaen!