Seiersrekken fortsetter – Sola

Seiersrekken fortsetter

4 kamper er spilt av REMA 1000 ligaen 24/25 – og Sola står med full pott og åtte poeng. Med det får vi gleden av å foreløpig toppe tabellen. Sesongen er lang og mye kan skje, men det er ingen tvil om at laget fra Sola har fått en god start på årets sesong.

Det var gjestene som fikk æren av å sette første ball i nettet i onsdagens kamp. Like etter sørget Kristiane Knutsen for en rask utligning, og doblet like etterpå. En god Mayssa Pessoa sørget for at Fredrikstad ikke klarte å skaffe seg en skikkelig ledelse, og når første omgang var halvspilt sto det likt 5-5.

Da takket Sola for følget, og drog sakte men sikkert fra. Et fartsfylt angrepsspill, og solid forsvar gjorde at laget fra Plankebyen ikke fikk gode avslutninger og ei heller kontroll på de gulkledde i angrep. Når dommeren blåste til pause sto det 15-8 til hjemmelaget.

I andre omgang var det aldri tvil om at poengene skulle bli igjen i Åsenhallen. Med kun 15 minutter igjen av kampen skjøt Kaja Horst Haugseng oss opp i en 12 måls ledelse, 24-12. Et ungt Fredrikstad-lag klarte mot slutten av kampen å kneppe inn litt på ledelsen inn mot slutten av kampen, men hjemmelaget hadde kontroll og kunne til slutt juble for seier 29-21.

Mayssa Pessoa ble kåret til Solas beste med en imponerende redningsprosent på 52%.

Nå venter en viktig bortekamp mot Follo førstkommende søndag, før det er pause i serien og landslagssamling.
Både 8. og 13. oktober kan vi igjen ønske velkommen til hjemmekamp i Åsenhallen, mot henholdsvis Vipers og Haslum.
Billettsalget er i gang til begge kampene – så løp og kjøp!