Seier over Ålgård! – Sola

Seier over Ålgård!

Onsdag var det klart for nok en treningskamp i årets oppkjøring, denne gang lokaloppgjør mot 1. divisjonslaget Ålgård i Åsenhallen.

Det var også første kamp som ble arrangert for publikum med koronarestriksjoner i Åsenhallen. Rett i underkant av 80 publikummere hadde sikret seg billett, og var med på å gi oss en god gjennomgang av kamparrangement i forkant av oppstart i REMA 1000 ligaen.

Gjestene startet best, og hadde ledelsen de første minuttene i 1. omgang. Solajentene slet mer med å komme igang, og fikk ikke flyten fra start verken i angrep eller forsvar. Etter 10 minutter av omgangen tok Sola time-out uten at det viste igjen på banen i minuttene etterpå. Men sakte men sikkert spiste de seg inn på de røde, og til pause gikk Sola med en ledelse på 13 – 8.

Sola vant 29 – 23 i lokaloppgjøret mot Ålgård. Foto: Siri Forgaard

2. omgang startet ganske likt som første, men nå svarte Sola etter kun få minutter. Resten av omgangen var aldri seieren truet, og hjemmelaget hadde en bekvem ledelse ut kampen. Til slutt ble det 29 -23.

Alle spillerne fikk minutter på banen, og ekstra gledelig er det at våre yngste spillere nå har åpnet målkontoen! Sammen med de mer erfarne spillerne kan det bli flere kjekke øyeblikk i Åsenhallen i sesongen som snart starter.