Seier i første kvartfinale – Sola
Sola - Fana 90021000003

Seier i første kvartfinale

Sola var mer eller mindre i ledelsen hele kampen onsdag kveld, og kunne til slutt juble for 28-25 seier, og kan med det avgjøre kvartfinale-runden med seier borte i Fana Arena på søndag.

Etter kampens fem første minutter fikk publikum igjen se Camilla Herrem i full fart på venstre kant, og to flotte scoringer på 20 sekunder. Hjemmelaget klarte å opparbeide seg en ledelse på tre mål som de holdt den første halvdelen av første omgang.

Etter flere kamper mot Fana vet vi at det er ett lag som aldri gir seg, og at man aldri kan miste fokus – og med seks minutter igjen før pause lå gjestene kun ett mål bak. Like etter utliknet Solstad på Fana og det sto likt på tavla 10-10.

En god sluttspurt sikret oss ledelse 13-10 når lagene gikk i garderoben.

Det var Fana som startet andre omgangen best, og kneppet inn på ledelsen med to mål de første minuttene. Igjen fikk Sola fart på eget spill, sto godt defensivt og både Rinka Duijndam og Amalie Frøland vartet opp med gode redninger på straffe.

10 minutter etter pausen scoret Lene Kristiansen Tveiten sikkert fra syv meteren, og hjemmelaget fikk en ledelse på fem mål ,18 – 13. Denne ledelsen klarte ikke gjestene å ta igjen, og vi vant til slutt 28-25.

Camilla var tilbake for fullt, ble kampens toppscorer og ble kåret til Solas beste.

Nå har vi muligheten til å gå videre til semifinale om vi vinner bortekampen mot Fana på søndag.
Den spilles klokken 18:00, og vises på TV2 Play.