Rekruttjentene spilte seg til en 4. plass i Lerøy-sluttspillet  – Sola

Rekruttjentene spilte seg til en 4. plass i Lerøy-sluttspillet

I helgen spilte Solas rekruttjenter sluttspill i Lerøyserien i Drammen. Solajentene tapte semifinalen mot Larvik, og spilte dermed bronsefinale mot Ålgård på søndagen. Larvik vant finalen mot Aker.

Første kamp var kvartfinalen lørdag morgen mot Åsane. Jentene var påskrudd fra start. De spilte godt i forsvar, og bakerst sto Siri og reddet det meste. Jentene spilte fin håndball i angrep. En veldig god kamp som endte 29-27 til Sola og vi var dermed klare for semifinale .

Lørdag ettermiddag møtte vi Larvik i semifinalen. Dette visste vi ble en tøff kamp for Larvik er et meget godt lag. Det ble en tøff start og vi lå under med 6 mål til pause. Etter pause brettet jentene opp armene og kjempet seg inn i kampen igjen og når det var 4 minutt igjen lå vi bare under med 2. Kreftene var dessverre brukt opp og vi tapte tilslutt med 5 mål.

Søndag formiddag ventet Ålgård i bronsefinalen. Ålgård gikk raskt opp i en god ledelse og jentene mistet troen, det ble et stort tap.

Alt i alt kan laget være veldig fornøyd med sesongen, og at de ble det 4. beste laget i  J18 i Norge.