Rekrutt-laget sikret opprykk til 2. divisjon – Sola

Rekrutt-laget sikret opprykk til 2. divisjon

Selv om 3. divisjon fortsatt ikke er ferdigspilt, og det gjenstår en kamp for Solas rekrutt-lag er det allerede klart at laget har nådd sesongens store mål og skal neste sesong spille i 2. divisjon. En ny og viktig milepæl er nådd for klubben.

Denne helgen spilte laget totalt 4 kamper i 3. divisjon, og 2 kamper i J20 på Sørlandet.
Det ble seier i 6 av 6 kamper, og laget sikret dermed opprykk til 2. divisjon fra neste sesong.
Laget har frem til nå vunnet alle kamper i årets sesong, og scoret 814 mål på 21 kamper. Det gir et imponerende gjennomsnitt på over 38 mål per kamp, og Sola har dominert i divisjonen.
Flere fra A-troppen har vært med å bidra betydelig til dette resultatet, og i helgen satte Guro Husebø ny scorings-rekord for en spiller med å score hele 16 mål, hvor de 8 første målene ble scoret i løpet av kampens første 13 minutter.

Helgens kamper ble spilt to ulike spiller-tropper, og kamper ble spilt parallelt. Spillere fra både A-laget, Junior og J-05 deltok. På grunn av litt frafall og sykdom så ble det ikke flere enn 8-9 spillere per lag og dermed lite pauser underveis.

En solid innsats fra alle spillerne som gav alt, og holdt både fokus og humør oppe.

Det ble litt overraskende god motstand fra Grane Arendal som hadde tatt med seg flere fra 1.divisjons laget sitt, men selv om Grane hadde en betraktelig større tropp med 14 spillere i troppen så var de minst like slitne på slutten.

En fantastisk innsats fra Angunn Gudmestad som i tillegg til å score 12 mål også hadde de mest presise assist pasninger til sine medspillere over hele banen og til alle posisjoner, og avsluttet med å score fra 16 meter med kun 1 sekund igjen av omgangen.

A-lagets målvakt Amalie Frøland fikk også prøvd seg i ny rolle under helgens kamper. Hun spilte på bakspiller plass og kunne i siste kamp mot Gimletroll/Kristiansand notere seg for imponerende 14 mål i storseieren 39-13.

For Sola Håndballklubb er det nå en viktig milepæl som er nådd. Klubben har i flere sesonger hatt som mål å få rekrutt-laget opp i 2. divisjon, for å få en best mulig sportslig utvikling fra ungdomslag til elitelag og Europa. Vi gratulerer jentene, og gleder oss nå til ny og spennende sesong på et høyere nivå.