Råsterk prestasjon i Krasnodar, og videre i europaligaen – Sola

Råsterk prestasjon i Krasnodar, og videre i europaligaen

Søndag var det klart for returoppgjør mot Kuban Krasnodar, og en spent tropp satt seg på flyet fredags morgen. Til tross for 17 timers reise så ikke det til å ha stor betydning for et Sola-lag som store deler av kampen storspilte i "Palace of Sports Olimp" i Russland.

Bortelaget viste allerede fra start at videre avansement i EHF European League var målet. Sola førte spillet på banen fra første fløyteblås – og da det var gått ti minutter hadde de allerede opparbeidet seg en tre måls ledelse. Fantastisk angrepsspill, og en solid Tonje bakerst bidrog til at luken ble større, og ledet hele 14-22 til pause.

I andre omgang hadde Sola full kontroll. Temperaturen på banen ble tidvis høy, men det var heldigvis Kuban som tapte mest på dette. Etter halvspilt andre omgang klarte det russiske laget å spille seg litt mer inn i kampen, men det var aldri tvil om at jentene skulle ta med seg seieren hjem på flyet til Norge.

Til slutt endte kampen 24-31, og hele 68-57 sammenlagt.

Vi er videre til 3. kvalifiseringsrunde i EHF European League som starter 13. november, og laget er igjen med på å skape historie i Sola HK.