– Potensialet er stort – Sola

– Potensialet er stort

Knut Ove Joa har signert for to nye år som hovedtrener for Sola Håndball.

Med fem års erfaring som hovedtrener i Sola HK, ønsker han å fortsette jobben for de gulkledde.

– Jeg har tro på klubben, laget, spillerne, teamet rundt laget og prosjektet isolert sett. Potensialet er stort!

Ambisjonene er å utnytte dette potensialet til det ytterste.

– Får vi med oss denne spillergruppen videre og får forsterkninger på de riktige posisjoner, samtidig som publikum fortsetter å støtte laget og næringslivet kommer enda mer på banen, tror jeg på plassering på øvre halvdel. Muligheten for å ta medalje er også tilstede dersom alle vil det nok, svarer han tydelig engasjert.

Startet i Sola Håndball
Trenerkarrieren startet i Sola for yngre, da han også spilte selv. Utenom det har han erfaring fra Randers HK (Danmark), Gjerpen (Norge), Fredrikshavn (Danmark) og retur til Sola HK.

Han synes det er vanskelig å sette fingeren på hvordan han har utviklet seg som trener fra første sesong med Sola HK til treneren han er i dag. Knut Ove fastslår at han setter seg mål for hva han ønsker å utvikle som trener, og mener selv de er oppnådd. Videre handler det om å sette seg nye mål.

Joars dimensjon i teamet
Knut Ove har flere lovord om assistenttrener, Joar Gjerde og deres samarbeid. Les hva Solabladet skriver.

– Han har bidratt til å legge inn nye momenter i angrepsspillet. Utover det har Joar mye erfaring som spiller som gjør at han kan gi konkret feedback til hver enkelt spiller som er verdifullt.

Knut Ove konstaterer at det er en trygghet for et lag å vite hva man er gode på og dermed bygge på spillet som har vært bærebjelken i Sola flere sesonger. Samtidig er han klokkeklar på at spillet må utvikles og nye inspirasjoner må komme inn.

– Vi ønsker å bygge videre på å skape trygghet samtidig som vi kommer til å presentere noe nytt.

Sesongen 2014/2015

Det var ikke vanskelig for Knut Ove å oppsummere sesongen til nå:

– FANTASTISK!

Nå handler det om å prestere optimalt på de resterende sju kampene av sesongen. Hans fokus er å ta en kamp av gangen og er klar på at laget må være skjerpet hele tiden.

– Alle kommer for å ta oss nå, og den utfordringen må alle fortsette å håndtere slik vi har gjort det hittil, forklarer han.

– Det vi gjør i dag, er ikke godt nok i morgen, fortsetter han.

Kjemp med oss!

Avslutningsvis oppfordrer han alle som har hjerte for håndball og Sola HK å bidra til å få klubben opp og frem.

– Vi trenger alt og alle for å vokse og utvikle klubben. Bli med og kjemp med oss!

Les hva lokalavisene skriver om saken:

RA

Aftenbladet