Pia Grønstad klar for Sola HK – Sola

Pia Grønstad klar for Sola HK

Høyrevingen har spilt for Ålgård og på juniorlandslaget, nå har hun signert en 2-årskontrakt med Sola.

– Ett ungt lokal talent som har vist i 1. divisjon at hun er klar for å ta steget opp til elite. Hun har vært fast inventar på 04-landslaget. En spiller som vi vil utvikle videre, og jeg er sikker på at jobben hun legger ned på trening gjør at hun når nye større mål i årene som kommer, sier Sola-trener Steffen Stegavik.

Pia Grønstad (19) gleder seg til videre utvikling i den gule Sola-drakta:

Hva betyr det for deg å komme til Sola?
– Det betyr mye! Det betyr at jeg får mulighet til å utfordre meg sammen med mange veldig gode håndballspillere, og møte sterke motstandere i kamp. Jeg håper å lære og utvikle meg videre for å bli en enda bedre håndballspiller.

Hvordan tror du overgangen fra Ålgård til Sola blir på trenings- og kamparenaen?
-Stor. De er både sterke og kjappe spillere, men jeg gleder meg til å kjenne på nivået og få en treningshverdag med nye og større utfordringer. Etter 13 lærerike og kjekke sesonger i Ålgård Håndballklubb blir det spennende å komme til Sola. Jeg gleder meg veldig!

Hvilke muligheter gir det?
– Jeg kommer til å få kjenne på høyt nivå i treningshverdagen og i kamp, og muligheter for å lære mer og utvikle meg. Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med mange nye spillere og trenere.

Vi gleder oss til å se Pia spille i den gule drakten! Velkommen til Sola!