Peter Wessel Cup – Sola

Peter Wessel Cup

Les hvordan j16 og j18 gjorde det i Larvik denne helgen

Larvik Turns håndballgruppe ønsket velkommen til den 51.utgaven av Peter Wessel Cup. En tradisjonsrik cup som gjerne regnes som et uoffisielt norgesmesterskap i håndball for aldersbestemte klasser, hvor de aller beste lagene ønsker å delta.

24.-26.januar var det 16-18 åringene som skulle kjempe seg frem til finaler – og seire.

Sola representerte to lag i cupen, i j16 klassen og j18 (Stavanger IF i samarbeid med Sola HK).

I pulje 8 skulle j16 møte Glassverket IF, Charlottenlund SPKL og Oppsal IF. På lørdagen ble det rullert godt på laget slik at alle fikk spilletid. Sola taper første kamp mot Glassverket, men slår tilbake med solid seier like etter mot Charlottenlund. Siste kamp ender uavgjort mot Oppsal.

I sluttspillet vinner Sola over Sogndal, Larvik Turn og Bjerringbro – før de beseirer Haslum i en sterk kvartfinale. Med fire kamper i beina blir det tøft for jentene å stå i mot et sterkt Oppsal-lag. Selv om jentene dagen før spilte uavgjort mot Oslo-jentene, vinner Oppsal til slutt 21-10, og kan juble for finaleplass. Senere vinner Oppsal cupen ved å slå trønderne, Byåsen (21-17), i finalen.

I pulje 1 møter j18-laget Flint Tønsberg, Lillestrøm HK-90 og Stabæk Håndball på lørdagen. Vi blir nummer to i pulja med to seire (Lillestrøm og Stabæk) og et tap (Flint Tønsberg). I åttendelsfinalen søndag vinner vi med et viktig mål over Follo HK 2, og er klare for kvartfinale mot Åssiden IF. Etter ordinær tid blir det uavgjort og kampen avgjøres på sudden death. Dessverre scorer Åssiden, og jentene er ute av cupen. Larvik HK beseiret Fredrikstad HK i j18 finalen.

Se øvrige resultater på Peter Wessel Cups hjemmeside.

Av Malene Folkvord