Oppkjøringen er i gang! – Sola
Foto: Alexander Larsen

Oppkjøringen er i gang!

Snart to uker er gått siden laget møttes til oppkjøring 19. juli i Åsenhallen.
Kristina Sirum Novak, Kristiane Knutsen, Live Rushfeldt Deila og Camilla Herrem deltok på landslagssamling, men var å finne på trening uken etter. Med det er troppen samlet, og godt i gang med oppkjøring til ny sesong.

Nå handler det om å komme godt i gang, etter en velfortjent sommerferie med lite tid på parketten og kast med ball. Laget trener daglig, både med fysiske økter og håndball økter. Flere nye fjes har ankommet Åsenhallen, og noen kunne vi ønske velkommen tilbake etter noen sesonger ute.

Mye kjekt i vente i oppkjøringen!

Første seriekamp spilles borte mot nyopprykkede Follo 30. august, før vi 5. september endelig kan ønske velkommen til første hjemmekamp når vi møter Fana i Åsenhallen kl. 18:15.

NM reisen starter ikke før 13. september, da vi er direkte i runde 3 – og skal møte vinneren fra oppgjøret Varhaug – Ålgård i runde 2.

Før dette skal laget spille flere oppkjøringskamper, i tillegg til treninger.

4. – 6. august – Larvik

Førstkommende helg tar laget turen til Larvik, for å spille tre oppkjøringskamper mot henholdsvis Molde (4.8), Lugi (5.8) og Larvik (6.8). Det blir første anledning for laget å teste seg i kamp.

17. – 21. august – GTH Comunitat Valenciana, Benidorm

For første gang drar Sola til Spania i oppkjøringen, og skal disse dagene spille minimum 2 kamper. Det gjennomføres en turnering i Final 4 format, hvor vi møter nederlandske VOC Amsterdam 18. august. I tillegg vil det gjennomføres treningsøkter under oppholdet.