Ole-Andre Lerang er med videre i Sola – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Ole-Andre Lerang er med videre i Sola

Det er ikke bare spiller-troppen for neste sesong som jobbes med i klubben for tiden. Trenerteamet skal også på plass, og det er nå klart at Ole-Andre fortsetter sitt engasjement som målvakts trener i Sola i 3 nye sesonger.

Ole-Andre kom til klubben i 19/20 sesongen, og er ett kjent navn her i håndball-regionen. Han har i flere sesonger spilt aktivt i Viking HK, men måtte i begynnelsen av 2023 legge opp etter en ny komplisert kneskade. At han fortsetter som målvakts trener for Sola er en stor ressurs for klubben, og vi gleder oss til flere sesonger sammen med Lerang.

Jeg har de siste fire sesongene fått jobbe med gode målvakter i Sola, som har prestert på et høyt nivå. Gjennom disse årene har vi klart å utvikle oss til å bli en etablert toppklubb i Norge, og tatt steget ut i Europa.

Det å være en del av en klubb med ambisjoner og ønske om å ta nye steg hver sesong motiverer meg og jeg er glad og stolt for å få fortsette arbeidet, og ta ytterligere steg i 3 nye sesonger.

Ole-Andre Lerang

I trenerteamet har Ole-Andre et ansvar for målvakts-teamet, og bruker blant annet tid på videoanalyse, strategimøter og coaching fra benken. Hovedoppgaven i alt er å gi målvaktene den beste oppfølgningen så de kan yte sitt beste i kamp.

Han sier selv at Sola er den perfekte plassen for han å være, da han som målvakts-trener alltid søker videreutvikling, og aldri vil komme til å se seg som ett ferdig produkt.

Helt til slutt utfordret vi Ole-Andre på å gi sitt tips til målvakter på yngre lag i regionen.

Jeg har alltid sagt at unge målvakter må ha tålmodighet til sin egen utvikling.
Det tar som regel lengre tid å utvikle seg som målvakt enn andre posisjoner!
Vær flink til å legge inn mer tid i treningen din på teknikker du ikke mestrer så godt!
Vi er utrolig glad for å ha Ole-Andre Lerang med oss i Sola i 3 nye sesonger. Foto: Kenneth McDowell