Nye restriksjoner påvirker Storhamar kampen og EHF European League – Sola

Nye restriksjoner påvirker Storhamar kampen og EHF European League

Mandag 13. desember innførte regjeringen nye retningslinjer og restriksjoner i forbindelse med en økt smittesituasjon i landet vårt. Dessverre medfører dette i første omgang endringer i vår første hjemmekamp 5. januar mot Storhamar og ikke minst klubbens første kamp i gruppespillet i EHF European League.

Begrenset antall publikum på Sola – Storhamar, onsdag 5. januar

Vi hadde gledet oss skikkelig til å invitere til nok et topp-oppgjør i Åsenhallen på nyåret. Dessverre vil ikke kampen bli den publikumsfesten vi hadde håpet på med utsolgt hall. Nye restriksjoner og smittevernstiltak gjør at vi kun kan ha 50 publikummere tilstede. Når vi vet at hallen hadde vært stappfull av Solafamilien og heiagjeng er det ikke lett å velge ut hvem som skal få gå.

Billettsalget åpnet allerede i november, og vi er i gang med å få kontaktet alle billettkjøpere, sesongkort innehavere og samarbeidspartnere i forbindelse med at det ikke vil være tilgjengelige billetter for dem til denne kampen.

Etter dialog med andre klubber, samt internt i klubben har vi besluttet at disse 50 billettene skal tilbys til spillernes familie/nærkontakter til denne aktuelle kampen.

Vi vil ha deg med å heie hjemmefra – se kampen på TV2!

«Heldigvis» er kampen TV-kamp, og nå håper vi at alle i Solafamilien ønsker å bli med å heie hjemme fra sofaen!
Kampstart er klokken 19:15, og vil sendes på TV 2 Sport 2. Hei så høyt dere kan, så spillerne føler støtten helt til Åsenhallen – så går vi for 2 nye poeng i REMA 1000 ligaen!

Europa-eventyret for Sola starter 9. januarmed begrensninger

Søndag 9. januar skal vi møte HC Lokomotiva Zagreb for klubbens første kamp i et historisk gruppespill.
Kampen er satt opp i Stavanger Idrettshall, og planen var at vi sammen skulle lage en skikkelig håndballfest hvor alle som er glade i håndball og Sola befant seg på tribunen.

Denne kampen er pt. ikke lagt ut for salg, og klubben ser på hvilke løsninger vi kan gjennomføre her sammen med EHF i forhold til de 50 publikummerne som får mulighet til å komme på tribunen. Så krysser vi alt vi har for at vi får invitere til fullsatt hall på de andre kampene i gruppespillet i februar 2022.

Alle kampene i Europaligaen blir TV-sendt

Alle kampene i gruppe A i EHF European League vil bli sendt enten på Viasat 4 eller Visat Sport.
Vi kommer med mer informasjon her når det foreligger, men igjen håper vi på støtte fra alle hjemmefra – slik at vi kan fortsette å overraske i det europeiske selskapet.