Ny spiller klar for Sola! – Sola

Ny spiller klar for Sola!

Vi er nesten halvveis i sesongen, og foran oss venter spennende oppgjør i REMA 1000 ligaen, og ikke minst klubbens første møte med Europaligaen og gruppespill. Årets tropp har dessverre noen langtidsskader, som gjør at trenerteamet nå har jobbet med å forsterke spillertroppen mot en travel og kjekk vår.

Derfor er det en stor glede i dag å kunne ønske Lene Kristiansen Tveiten velkommen til Sola HK, og kampklar allerede fra januar. Lene har tidligere spilt i Østsiden Fredrikstad, og kommer nå fra Nordstrand.
Det er ingen tvil om at Lene er en målfarlig bakspiller. Hun var skytterdronning i 19/20 sesongen med 255 mål i 2. divisjon og LERØY for Østsiden Fredrikstad, og hadde et snitt på 5,5 mål i sin første sesong i for Nordstrand. Til nå i årets sesong ligger hun på med et snitt på hele 6,8 mål på de første 8 kampene i 1. divisjon.

Lene ser veldig frem til å spille i den gule og sorte drakten!

Som håndballspiller er jeg en som er glad i å gå på mål, og skyte. Jeg er god på å bidra i den rollen jeg får i ett lag, har ett godt overblikk og ser frem til å være med på å få til å utnytte lagets kvaliteter.

Å få en mulighet å spille for Sola er fantastisk kult og veldig spennende. Jeg har jobbet hardt for å utvikle meg som håndballspiller, og ser frem til å prøve noe nytt og i en ny by. Ikke minst muligheten til å spille i norgestoppen og være med i europaligaen er noe jeg ser frem til. Så blir det spennende å se hvordan man tar nivået når det er høyere enn det man er vant til, og få en mer profesjonell hverdag som gjør at man kan ha enda mer fokus på å spille håndball.

Lene har signert en avtale med klubben ut 23/24 sesongen, og vi gleder oss til å få henne på plass i Åsenhallen. Allerede fredag 10. desember kommer hun for å delta på treningene.

Lene har de siste sesongene spilt for Nordstrand, men skal fra 2022 spille i Sola-gult. Foto: Kai Spurkland