Ny spiller klar for Sola! – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Ny spiller klar for Sola!

En ny lokal spiller blir å se i Sola-drakten i 2023. Maren Eiken Ravndal kommer til klubben på utlån fra Ålgård ut sesongen 22/23, og gleder seg til å ta del i REMA 1000 ligaen og få erfaring i Europaliga.

Maren har et tosifret antall sesonger bak seg i Ålgård, og har vært en av klubbens flittigste målscorere. Hun er en kontringssterk kant-spiller, og sammen med Guro vil de bekle venstrekanten videre i sesongen.

For spilleren selv er det nå en drøm som går i oppfyllelse.

Da Steffen ringte og spurte om jeg ville spille i eliteserie og Europaliga for Sola dette halvåret ble jeg veldig glad. Dette er noe jeg alltid har drømt om! Med en støttende samboer og familie ble det ikke noe vanskeligere å takke ja til tilbudet. Håper jeg kan bidra positivt både på og utenfor banen, og ser utrolig fram til å bli en del av Solagjengen!

Maren Eiken Ravndal

Trenerteamet er fornøyd med å få #4 med i troppen.

Maren er en spiller jeg har hatt i loopen siden jeg tok over som trener i Sola. Venstrekant er en tøff posisjon å komme inn på, men nå med en ledig plass er det riktig å hente henne nå. Hun har vist at hun har gode kvaliteter som spiller, og holder ett godt nivå i første divisjon. Nå skal hun få komme seg i form etter graviditet, og bli en god bidragsyter hos Sola i resten av denne sesongen.

Steffen Stormo Stegavik

Takk for innsatsen Guri!

Guri Fjellstad Nikolaisen blir dessverre ikke å se i Sola-drakt videre.

I begynnelsen av desember fikk hun en kneskade, som medfører at hun har dratt hjem til Bodø for opptrening. Vi takker for din tid i Sola Guri, og ønsker deg lykke til videre med opptrening!

Grunnet skade er Guri dratt hjem til Bodø. Foto: Kenneth McDowell.