Ny hovedtrener på plass i Sola HK – Sola

Ny hovedtrener på plass i Sola HK

16. mars 2020
Pressemelding fra Sola Håndball

Sola Håndball har inngått en 2 årsavtale med ny hovedtrener fra sesongen 2020/2021.

For klubben er det viktig at en ny hovedtrener passer inn i Sola HK, og er en trener som identifiserer seg med våre verdier og målsetninger. Vi har vært opptatt av å få på plass en trener som ønsker å være med å utvikle Sola HK og spillerne, og som evner å jobbe sammen med spillerne som et team.

Klubben mener vår nye hovedtrener innehar alle disse kravene, og vi er derfor glade for at vi kan offentliggjøre at Steffen Stormo Stegavik er ansatt som ny hovedtrener.

Ny hovedtrener i Sola HK er Steffen Stormo Stegavik.

Steffen er 36 år, født i Trondheim – gift og har en sønn. Han har en lang spillerkarriere bak seg, blant annet i Heimdal, Elverum, Drammen, Kolstad og HCM Minaur Baia Mare. Siden 2016 har han spilt i Nærbø håndballklubb, i tillegg til at han har jobb i Blostrupmoen hvor han er instruktør på kurs i førstehjelp og bruk av hjertestarter.

Steffen har vært med på å vinne alt av titler i Norge, og har vært seriemester, cupmester og sluttspillmester. I tillegg har han vært med og vunnet serie og cup i Romania, erfaring fra Champions League og spilt 42 landskamper med flagget på brystet (86 mål). I den norske ligaen var han toppscorer i sesongen 06/07 og 07/08.

Om sin nye jobb som hovedtrener i Sola HK sier Steffen følgende:

Trenerjobben i Sola er en spennende utfordring som jeg ser frem imot. Men jeg kommer inn med en ydmyk innstilling til dette arbeidet.

Viktigste for meg er at vi som lag fungerer som en enhet, så da er det naturlig for meg å ha en tett dialog med spillerne hele tiden, så de skal også få være med å sette sitt preg på laget og at vi alle får ett eierforhold til det vi driver med.

Som spiller vil jeg beskrive meg selv som en spiller som var veldig taktisk orientert, ser muligheter og løsninger i forhold til motstandere hele tiden. Jeg har alltid vært er en spiller som har gått inn 100% i alt man gjør. Så jeg håper at jeg kan overføre noe av det jeg sto som spiller over i trenerjobben. Og fortsette å utvikle spillerne og laget i Sola.

Vi ønsker Steffen Stormo Stegavik velkommen som ny hovedtrener i Sola Håndball.

Kontaktpersoner:
John Harald Kåsen (daglig leder Sola HK) TLF 90778605