Ny hjelpetrener – Sola

Ny hjelpetrener

Olaug Iren Lode ble i dag presentert som ny hjelpetrener for elitelaget til Sola, etter at Gøran Håland valgte å takke for seg.

– Jeg gleder meg, og tror dette blir spennende. Det blir nok lærerikt på en annen måte enn som spiller, sier Olaug Iren Lode.

Hun ble kontaktet av klubben, og spurt om å bli ny hjelpetrener, da Gøran Håland sluttet.

– Jeg ble litt sjokkert, men syntes det var kult å bli spurt. Jeg måtte tenke meg litt om før jeg svarte, fordi en må være skikkelig motivert og klar for å ta på seg en slik oppgave. I tillegg tar det mye tid. Nå kjenner jeg virkelig at jeg er klar for å ta på meg denne rollen, forteller Olaug.

Hun skal være med på å gi tilbakemeldinger under spill, og vise hvordan man kan gjøre ting annerledes.

– Jeg håper å kunne tilføre noe i forhold til trening og min lange erfaring, men trenger først og fremst litt tid til å bli kjent med laget, avslutter Olaug.

– Vi er veldig fornøyde med å få Olaug tilbake i klubben. Jeg ser frem til å jobbe sammen med henne, og mener hun utfyller denne rollen til perfeksjon. Trenerteamet kommer til å være større enn tidligere, og vi får inn mer kompetanse, som gjør at Sola HK vokser videre, forteller Knut Ove Joa.

Les mer HER.