Ny daglig leder – Sola

Ny daglig leder

Den 02.04 tiltrer John Harald Kåsen som daglig leder i Sola Håndball. Han er fornøyd med samarbeidet så langt, og gleder seg til å ta fatt på oppgaven.

John Harald Kåsen startet FK-kjeden, som besto av 30 dagligvarebutikker, og var daglig leder for kjeden i 12 år. Siden gikk veien videre til Forus Travbane, hvor han var daglig leder i 16 år. Etter ett år i Ragn-Sells skal han nå begynne som daglig leder i Sola Håndball.

– Jeg er innstilt på å være med på dette, og har tro på at vi skal kunne skape entusiasme rundt håndballen, sier Kåsen.

Han har selv spilt fotball i flere år, og ønsker å begynne i Sola Håndball fordi han er opptatt av idrett.

– Ambisjonen min er å legge forholdene til rette for at A-laget til Sola skal kunne være et stabilt lag, som er etablert over midten på tabellen i eliteserien, sier Kåsen.

Vil få med bedriftene

Kåsen er opptatt av at bedriftene i området skal se verdien av Sola Håndball, og at det er viktig at de er med og støtter oss.

– Jeg ønsker å få bedriftene med på lag, og få publikum til å komme på kampene og skape god stemning. Samtidig som jeg ønsker å beholde jentene i klubben, forteller Kåsen.

En av ambisjonene for å kunne virkeliggjøre dette er å legge forholdene til rette ved å utbedre hallen.

– Fasilitetene må utbedres, og derfor ønsker jeg en tett dialog med kommunen, sier Kåsen.

Er inkluderende

Kåsen forteller at han ønsker å være inkluderende, og er mottakelig for innspill. Han er ydmyk i forhold til oppgaven, og mener han har mye å lære.

– Jeg håper å kunne bidra med min lange erfaring innen sponsorarbeid, og ønsker å være tilstede og ivareta sponsorene. I tillegg til den daglige driften, er det viktig å ta vare på sponsorene, for de er et viktig fundament i driften av klubben, mener Kåsen.

Han begynner i stillingen andre april, men vil i forkant bruke tid på å sette seg inn i saker, og bli kjent med klubben. Kåsen er i utgangspunktet optimist, og ønsker å være løsningsorientert.

– Jeg har et bra inntrykk av klubben, og har hatt gode diskusjoner med den eksisterende administrasjonen. Styret har spennende ambisjoner for klubben, som jeg gleder meg til å være med på å utvikle, avslutter Kåsen.