Nok et talent fra rekruttlaget er klar for A-troppen – velkommen Guro Berland Husebø! – Sola
Foto: Kenneth McDowell

Venstrekanten Guro Berland Husebø (2001) er også klar for A-laget, og skal være med i REMA 1000 ligaen neste sesong.

Guro har tidligere spilt på Brodd, Hundvåg og KFUM, men spilte på rekruttlaget i Sola HK forrige sesong. I tillegg har hun også deltatt på ulike regionale samlinger tidligere her i regionen.

Guro ser frem til muligheten for å spille på øverste nivå.

Jeg gleder meg skikkelig til å være en del av laget, og synes at opplegget som trenerteamet legger opp til er spennende og veldig bra. Personlig vil det å være en del av A-troppen hjelpe meg til å ta nye skritt i utviklingen som håndballspiller. Den største forskjellen fra rekruttlag til A-lagsspiller er nok at det er et mye høyere nivå, både på kamp og trening – og vil kreve mye mer av meg som spiller.

At flere talentfulle spillere fra egen stall nå er klare for å ta steget opp til A-laget setter Steffen og resten av trenerteamet stor pris på.

Det er gjort en god jobb med utvikling av egne talenter i klubben, og at nå både Guro og Emilie er klare for A-laget viser at det er gjort mye riktig. Guro er en spennende spiller, som kommer til å ta store steg neste sesong, og vi skal være med å tilrettelegge for at hun får utvikle seg som håndballspiller.

Foto: Kenneth McDowell

Velkommen til A-lagstroppen Guro!