Nok en god kamp – Sola

Nok en god kamp

Under søndagens kamp mot Tertnes så det lenge ut til å gå rett vei for Sola. Jentene i gult holdt følge helt til de siste fem minuttene.

Før kampen hadde trener Knut Ove Joa følgende å si om motstanderen:

– Spør du meg, så spiller Tertnes bedre enn Storhamar og Byåsen. De virker skarpere. Vi må derfor øke kvaliteten, og holde aggressiviteten oppe.

Kampen ble jevn, og Sola holdt følge med Tertnes helt til de siste minuttene. Joa er fornøyd med jobben jentene gjorde, men syns det var irriterende at de ikke gikk seirende ut av oppgjøret. Tavlen stoppet på 24-27.

Her kan du lese hva media skrev om kampen:

Sola rystet Tertnes (aftenbladet.no)
Hederlig tap (solabladet.no)
Nytt Sola-tap (rogalandsavis.no)

Kampfakta:
Sola – Tertnes 24-27 (12-12)
Tilskuere: 425
Dommere: Jon Iversen og Harry Stikholmen

Laget: Susann Jøraandstad (1), Andrea Næss (2), Malin Holta (5), Olaug Iren Lode (5), Kristine Gudbrandsen (3), Zulai Aguirre Alegria (1), Anne Stav, Marianne Klepp Andersen (3), Therese Neverdahl Nordbø, Sunniva Konstanse Selland (2), Heidi Samuelsen (4), Mina Mjærum, Ida Marie Seglem Aasen, Malene Solheim.

Neste kamp spilles allerede onsdag 16. januar. Denne gang møter Sola-jentene Glassverket i Drammen. Det forrige møtet med drammenslaget endte med uavgjort.