NM sølvet sikret i Final8 – Sola

NM sølvet sikret i Final8

Vipers hadde favorittstempelet før søndagens cupfinale. De regjerende Champions League mestrene har de siste årene vunnet det meste, men Sola slo fra seg som underdogs.

Kampen startet jevnt, og lagene fulgte hverandre tett. Etter 11 minutter spilt var stillingen 3–3. Åtte minutter senere var lagene like langt på stillingen 7–7. I de siste minuttene av førsteomgang var det laget fra Kristiansand som klarte å få en liten luke inn mot pause, og lagene gikk i garderoben på stillingen 12-14.

Når andre omgang var i gang var det Sola som kom best i gang. Vi fikk to raske scoringer, og Rinka tok viktige redninger bak et godt Sola-forsvar. Få minutter ut i siste omgang var det igjen likt 14-14.

Med et kvarter igjen av kampen drog Vipers igjen fra, og ledet med fem. Denne gang fikk ikke Sola-laget mulighet til å utlikne, og til slutt kunne Vipers juble som Norgesmestre nok en gang med seier 23-30.

Sola sikret seg klubbens andre NM-medalje, og spilte en god finale. Til tross for skadeforfall på spillere viste laget igjen at når vi spiller opp mot vårt beste så kan vi hamle opp med de fleste.