Neste stopp – Debrecen – Sola

Neste stopp – Debrecen

Etter en 14 dagers pause fra kamper i Europaligaen er det igjen klart for kamp i gruppe C. Gruppespillet er halvspilt, og vi står med 3 seire på 3 kamper. Nå venter tøffe returoppgjør mot DVSC Schaeffler, HC Podravka Vegeta og Nykøbing Falster. Først ut er bortekamp i Ungarn mot DVSC Schaeffler.

Før lørdagens kamp finner vi begge lag på en foreløpig tredje plass i sine respektive nasjonale serier. I kampene etter sist gang vi møtte ungarerne står vi med et tap og to seire. Nå er det igjen tid for å krige for nye poeng i Europaligaen, med mål om å nå en kvartfinale også i årets sesong.

I følge hjemmesiden til DVSC Schaeffler, forventes det helt utsolgt i Hódos Imre Sportcsarnok, som betyr cirka 2000 elleville ungarere på tribunen som skaper en helt sinnsyk stemning og liv.

Laget drar fra Sola tidlig fredags morgen, og ankommer Debrecen fredag ettermiddag. Lørdag blir det skikkelig kvelds-kamp, da oppgjøret starter klokken 20:00.

Steffen og Lenes tanker før kampen!

Vi forventer en mye tøffere kamp i Ungarn enn forrige kamp hjemme. DVSC Schaeffler er nok svært motivert for revansj etter forrige kamp, og vi må virkelig spille opp til vårt beste for å få en ny seier. Vi gleder oss veldig til å spille i Hódos Imre Sportcsarnok, og har hørt at det er en helt vanvittig atmosfære fra tribunen på hjemmekampene deres.

Steffen Stormo Stegavik

Jeg tror det blir en jevn kamp der laget med best fokus og som er klar fra start, tar seieren. Vi må fokusere på forsvaret vårt og få til å spille vårt spill, men gjøre de riktige vurderingene underveis. Det er et godt lag vi møter på deres hjemmebane, og det er viktig at vi har kvalitet i det vi skal gjøre i kampen.

Lene Kristiansen Tveiten

Se kampen på TV3+ på lørdag

Kampen kan du se på TV3+ fra klokken 19:55 på førstkommende lørdag. Kampstart er klokken 18:00.

Vi er klare for å kjempe for to nye poeng, og håper at mange heier på oss fra sofaen hjemmefra!

Fansen til DVSC Schaeffler som tok turen til Stavanger tidligere i år skapte bra liv på tribunen. På lørdag forventes det en sinnsyk stemning når vi møter dem på bortebane. Foto: Hans Lie