Nervepirrende kamp – Sola

Nervepirrende kamp

Sola kontrollerte store deler av kampen mot Glassverket søndag kveld, og sanket endelig inn et poeng i Postenligaen.

Det skulle vise seg å bli en spennende kamp i Åsenhallen. Sola tok imot nyopprykkede Glassverket, som før kampstart hadde to seiere på seks spilte kamper. Jentene i gult tok kontroll på kampen allerede fra start, og lot ikke Glassverket passere dem. Til pause stod stillingen 12-10 til hjemmelaget.

Spenning i sluttminuttene

Sola fortsatte der de slapp før hvilen, og beholdt ledelsen helt frem til 23 spilte minutter i andre omgang. Med stillingen 18-19 snek gjestene seg forbi i et par minutter, men hjemmelaget hentet seg raskt inn. Sluttminuttene av kampen skulle derimot vise seg å bli litt for spennende. Da dommeren blåste av kampen stod stillingen 22-22, men Sola hadde mulighet til å gå seirende ut av duellen med et straffekast. Uheldigvis reddet Glassverket-keeperen skuddet, og stillingen endte 22-22. Laget fra Sola gikk altså ikke tomhendt hjem – første poenget i ligaen er nå i boks!

Malin Holta ble kåret til Solas beste spiller i kampen, og var også toppscorer med sine seks mål.

Sesongens første Sola-poeng (aftenbladet.no)
Seieren glapp for Sola (rogalandsavis.no)
Uavgjort mot Glassverket (solabladet.no)

Neste kamp spilles mot Vipers Kristiansand i Åsenhallen søndag 4. november kl. 1800.

Kampfakta:
Sola – Glassverket 22-22 (12-10)
Solas sjette kamp i Postenligaen
Dommere: Tor Brede Launes og Vegard Lillebuen

Laget: Andrea Næss (2), Malin Holta (6), Olaug Iren Lode (1), Kristine Gudbrandsen (5), Zulai Aguirre Alegria (1), Anne Stav, Elisabeth Grøsfjeld, Marianne Klepp Andersen (1), Therese Neverdahl Nordbø (2), Sunniva Konstanse Selland, Heidi Samuelsen (1), Nina Stokland (3), Malene Solheim.