Nå gjelder det – sesongens viktigste kamp spilles i morgen i Stavanger Idrettshall. – Sola

Dagene etter tirsdagens kamp er brukt godt. Laget har fått gjennomført gode treningsøkter, videomøter og kampplan er gjennomgått, og nå gjelder det å få restituert godt til morgendagens kvartfinale i Europaligaen.

For å nå et historisk Final 4 i Europaligaen, må vi slå Thüringer over to kamper. Søndag spilles første kamp på hjemmebane, i Stavanger Idrettshall. Neste helg drar laget til Tyskland for returoppgjør.

Steffen og Kjetil stiller med tilnærmet skadefri tropp, som blir viktig i det som kommer til å bli en tøff og vanskelig kamp. Det tyske laget er et godt lag, som spiller håndball med stor fart, og har et ekstremt godt midtforsvar med høye spillere.

Thüringer har blant annet enkeltspillere som er blant toppscorerne etter gruppespillet, og keeper med god redningsprosent. Dermed må Sola legge en kampplan hvor det i angrep må jobbes for å få finne lukene, og ikke minst skyte godt når vi kommer til sjanser.

Vi trenger deg på tribunen!

Sola har nå en unik mulighet til komme til sluttspill i Europaligaen. Om det skjer vil det være lagets aller største prestasjon til nå – og vi vet at med våre supportere på tribunen får spillerne ekstra energi.

Så nå vil vi at alle som er glade i håndball i regionen, går inn i Sola HK appen eller på solah.woow.no og kjøper billett til sesongens viktigste kamp klokken 16:00 i Stavanger Idrettshall i morgen søndag.