Nå er vi klar for å kjempe i Europa – Sola

Nå er vi klar for å kjempe i Europa

Nå på søndag er vi igjen klar for kamp! En av høstens viktigste kamper, hvor vi må gi alt og spille vårt beste for å nå ett av våre mål for sesongen – nettopp gruppespillet i Europaligaen i januar og februar.

Det spanske laget Super Amara Bera Bera må slås sammenlagt over to kamper. Vinneren vil være klar for gruppespill på nyåret, og det er ingen enkel motstander vi møter førstkommende søndag hjemme i Åsenhallen.

Laget fra Spania har deltatt både i Europacup, Europaliga og Champions League tidligere.
Sist sesong røk de ut i kvalifiseringsrunde 3, men har en tropp med mange spillere som bidrar og er ett jevnt over godt lag.

Kampen starter klokken 18:00, og spilles i Åsenhallen. Døren åpner en time før, og NorEngros kafeen vil selvsagt være åpen.

Returkampen går neste helg i San Sebastian søndag 19. november kl. 12:00 norsk tid.

Vi ser frem til nok et år hvor vi får kjempe for muligheten til å delta i gruppespillet i European League. Nå har vi deltatt der i to sesonger og har veldig lyst til å kjempe i Europa også i år.
Vi møter en veldig tøff motstander i Super Amara Bera Bera, og det er ingen tvil om at disse to kampene blir vanskelige og at vi forventer tøffe kamper for å nå gruppespillet.

Steffen Stormo Stegavik

Vi vil ha DEG på kamp!

Flere har allerede sikret seg billetter til søndagens viktige kamp mot spanjolene.
Men vi ønsker oss en fullsatt Åsenhallen som gir oss det ekstra giret med energi – slik at vi sammen skaffer oss et godt utgangspunkt før returoppgjøret neste helg i Spania.

Du kan kjøpe billett i Sola HK appen, eller på solah.woow.no
I tillegg til ordinære billetter, finnes det og rabatterte familiebilletter og studentbilletter – i tillegg til at vi har ledige klubb-billetter om du ønsker å ta med deg ditt eget lag.

Mer informasjon om hvordan du bestiller klubb-billetter finner du her.

Super Amara Bera Bera har et veldig sterkt lag som har god fart i angrepsspillet og ankomsten. De har mange gode enkeltspillere og spiller god håndball.
For at vi skal vinne sammenlagt mot dem, må forsvaret og returspillet vårt være på topp. Hvis begge lag spiller som vi kan, tror jeg det blir ekstremt mye tempo i kampene, og jeg vet at det blir to tøffe og jevne kamper.

Dette blir med andre ord en spennende og kjekk kamp, og jeg håper å se mange supportere i hallen!

Camilla Herrem