Motstanderen vår i semifinalen i Final8 er klar – Sola

Motstanderen vår i semifinalen i Final8 er klar

Sola er for andre gang klar for håndballens fest-helg i Arendal siste helg i februar, Final8. Onsdag kveld var det endelig tid for trekning, og tid for å få vite hvem som blir vår motstander i semifinalen i NM.

På kvinnesiden finner vi tre av lagene som deltok også under historiens første Final8 i fjor – Storhamar, Vipers og Sola. Larvik er det fjerde laget som har spilt seg til semifinale, og debuterer denne sesongen i NM-helgen i Arendal. På herresiden er det Elverum, Kolstad, Haslum og Kristiansand som skal kjempe om tittelen.

Etter onsdagens oppgjør mellom Drammen og Elverum ble trekningen gjennomført direkte på TV2 Sport 2.

Vi møter Storhamar til semifinale som i fjor, mens Vipers og Larvik skal spille om plass i NM-finalen i den andre semifinalen.
Semifinalene spilles lørdag 24. februar, og vi spiller kamp klokken 13:00.

Da møter vi samme motstander som vi møtte i fjorårets semifinale i Final8. Oppgjøret blir nok enda tøffere i år, da Storhamar har sett mye mer stabile ut i årets sesong. Vi skal være klar i siste helg i februar, men før det venter det flere viktige kamper både i REMA 1000 liga og Europaliga som kommer til å ha mest fokus.

Steffen Stormo Stegavik

På herresiden møter Haslum Kolstad, og Elverum møter Kristiansand.

Bli med på NM helg, og håndballfest

Nå har du muligheten til å sikre deg både helgepass eller dagsbilletter til Final8 23. – 25. februar 2024.

Din billett kan du sikre her.

Ved kjøp av Helgepass (eller dagpass) så vil du bli plassert sammen med supportere fra ditt lag uansett hvilket felt du har kjøpt passet på. Supporterne til de to lagene som spiller kamp vil bli plassert på de beste feltene. Med andre ord: Det spiller ingen rolle om du kjøper helgepass på felt B eller C så lenge du velger din klubb når du kjøper billetten(e).

Som i fjorårets NM møter vi igjen Storhamar i semifinale i NM i februar. Nye tøffe tak ventes, og vi skal gi alt for ny NM finale.
Foto: Kenneth McDowell