Møt laget som gjerne er mest overtroiske i Sola! – Sola

Møt laget som gjerne er mest overtroiske i Sola!

Det er ingen tvil om at det gror godt i rekrutteringen i Sola, noe som viser igjen både i treningsiver og i seriespill. Vi synes jo at det er veldig stas – at unge håndballspillere i gult og sort viser godt igjen både av og på banen!

Bli bedre kjent med Sola J15!

Sola HK J 15 består denne sesongen av 18 positive og energiske jenter, som er treningsvillige og dedikerte, og trener godt mange timer i uken for å ta nye steg og utvikle seg.

I forkant av sesongen 20/21 fikk laget 7 nye spillere, 2 fra Bryne, 4 fra SIF og 1 fra Havørn. De har kommet godt inn i spillergruppen, og det er stor trivsel og samhold i laget. Dette er en viktig faktor å ha på plass for å skape trygge gode rammer for utviklingen.
Rekrutteringen på jentesiden er god i Sola håndball, med mange spennende spillertyper. Til tross for en spesiell sesong med koronarestriksjoner og noe begrenset aktivitet dette året møter alltid J15 jentene opp motiverte til trening.

Denne sesongen spiller laget i 3 ulike serier, J15 region, J16 region og J16 A serien.

Sesongen har startet over all forventning.

Sesongen så langt har gått over all forventning, og pr. dags dato leder laget J16 regions serien. Det er ingen tvil om at all treningen gir resultater, og trenerteamet legger opp de ulike øktene med stort fokus på at laget skal utvikle seg hele veien.

Målet laget har satt seg for sesongen er å utvikle spillerne både individuelt og som lag, og på sikt kvalifisere ønsker de å stille i Bringserien.

Det har også vært viktig at spillerne i år skal ta nye steg fysisk. Andreas Souranta er på plass som fysisk trener, og trener jentene 2 ganger i uken, og sikrer dermed riktig trening med riktig teknikk.

Utover dette har spiller og trenergruppen som mål og utvikle seg til et lag som kan mestre ulike forsvarskombinasjoner, og spille god underholdende håndball.

Noen «funfacts» om Sola HK J 15:

• Er et veldig overtroisk lag
  • Spiller best i svarte drakter
  • Kjøpte lykketruser til hele laget, tapte første kampen de hadde de på, har ikke brukt de siden…..
Sola J15 har hatt en god start på årets sesong.