Me ska ta de igjen, me ska kjempa oss fram – Sola

Me ska ta de igjen, me ska kjempa oss fram

Ett surt hjemmetap i høst skulle revansjeres. I tillegg var motivasjonen stor for å fortsette seiersrekken inn mot helgens viktige Europaliga-kamp.

Kampen startet i relativt rolig tempo, og etter fem spilte minutter sto det 1-2. De neste to minuttene var det gjestene som spilte seg til en liten luke, og plutselig sto det 1-5 til Sola. Et hjemmelag som ikke helt hang med fra start, så seg nødt til å ta kampens første time-out etter 11 minutter.

Et godt forsvar, og fart i ankomst gjorde at bortelaget beholdt luken inn mot halvspilt første omgang. De neste minuttene ble vi litt straffet av hjemmelaget, med noen flotte kontringsmål etter tekniske feil av Sola i angrep. Vi beholdt allikevel roen, og Gjerpen klarte ikke å nærme seg mer enn tre mål bak før fem minutter av omgangen gjensto.

En time-out fra Steffen i slutten av første omgang, gav spillerne klar melding om å holde fokus og spille seg til gode sjanser. Omgangen ble avsluttet med noen gode avslutninger og scoringer av Kaja Horst Haugseng, som gjorde at det var vi som gikk til pause med ledelse 13-17.

Andre omgang startet like målfattig som i første. Etter to spilte minutt, sto det likt resultat på tavla som til pause. En god Gjerpen keeper gjorde det vanskelig for gjestene å dra mer i fra, med flere 100 % redninger. Fremover i hjemmelagets angrep fikk de litt bedre uttelling, og spilte seg opp til 16-18. En stund fremover fulgte lagene hverandre tett, før Sola la inn ett ekstra gir, og vartet opp med gode fartsfylte minutter og økte ledelsen.

Nå var det gjestene som hadde mest initiativ og energi i kampen, og klarte å holde på luken på fem mål ni minutter før slutt. Hjemmelaget virket å ha gitt opp drømmen om poeng i kampens siste minutter, mens Sola holdt trykket. Til slutt kunne vi juble for seier 24-32. Kristina Novak ble kåret til Solas beste.

Nå trenger vi deg på tribunen på lørdag, når vi jakter kvartfinale i Europaligaen

På førstkommende lørdag er det klart for siste hjemmekamp i gruppespillet, og det står om en kvartfinale for Sola.
Her trenger vi deg på tribunen, så ta med familien, laget eller vennegjengen – og kom på kamp!

Som tidligere blir det Fanzone, og vi har rimelige familiebilletter til under 500,- samt klubb-billetter til håndball-lag i regionen.

Billetter kjøpes enten i Sola HK appen eller via vår hjemmeside sola-hk.no , og billettpriser er som følger:

Voksen: kr. 180,-
Barn: kr. 95,-
Honnør: kr. 125,-
Student: kr. 75,-/95,-
Klubb-billetter: fra kr. 50,- (send mail til sara@sola-hk.no om du ønsker mer info om klubb-billetter).
Familiebillett (1 voksen + 1 barn): kr. 250,-
Familiebillett (1 voksen + 2 barn): kr. 325,-