Me kan tella te 5! – Sola

Me kan tella te 5!

Vi tillater oss å låne tekst fra Mods sin velkjente låt «Meg må du hilsa på» etter at vi søndag kunne juble for vår femte seier på rad i REMA 1000 ligaen. Vel vitende om at det er flere kamper som skal spilles, men svært fornøyd med en god start på sesongen.

Det var Sola som kom best i gang i kampen i Stil Arena, men etter kun seks minutter hadde hjemmelaget Follo spilt seg til en knapp ettmåls-ledelse 6-5. Lagene fulgte hverandre tett utover i omgangen, og det sto 8-9 til Sola når første omgang var halvspilt. Da snudde kampbildet litt, og gjestene klarte å spille seg til en liten luke på 8-11 like etter halvspilt.

Mange øynet nok nå håpet om at de gulkledde skulle dra fra, men en utvisning til Sola gav dessverre hjemmelaget mulighet til å kneppe innpå og spilte seg helt opp i ryggen igjen. Gjestene fant ikke like god flyt i eget angrepsspill, men rett før pause kunne Kristiane Knutsen kontre inn til ledelse 11-14.

I andre omgang var det Follo som startet best. Det skulle gå fem minutter før Sola fant nettet etter hvilen, og igjen gikk opp i ledelse 14-15. Utover i omgangen fikk vi satt ett bedre forsvarsspill, og ti minutt ut i kampens siste omgang var det igjen Kristiane Knutsen som kom seg gjennom Follo-forsvaret og økte til 16-20.

Follo viste at de ikke ville gi seg uten kamp, og gjestene klarte heller ikke denne gang å spille seg til en større luke. Kampbildet sett under ett var Sola det beste laget, og inn mot kampslutt beholdt laget fra Sola roen og kontrollerte inn til sin femte seier på rad 27-32.

Kristiane Knutsen ble kåret til Solas beste spiller med totalt 9 mål.

Nå venter en ukes landslags-pause, før vi igjen skal nordover og møte Tertnes i NM 2. oktober.
Neste hjemmekamp blir en av sesongens store höydare – når Vipers kommer på besøk til Åsenhallen tirsdag 8. oktober.
Billettsalget er åpnet, og vi håper du sikrer deg billett allerede nå!