Matchball i Plankebyen – Sola

Matchball i Plankebyen

REMA1000-ligaen nærmer seg slutten, og med tre serierunder igjen drar det seg til i toppen. Onsdag kveld er det duket for et spennende oppgjør når vi gjester Fredrikstad Bkl i Kongstenhallen.

Det er et revansjelysten Sola-lag som entrer banen i kongstenhallen etter kvartfinaletapet i Europaligaen. Jentene fra Fredrikstad har hatt en imponerende sesong, og har lenge vært med i kampen om medalje, men i morgen har vi mulighet til å kutte av greina. Vi har matchball for å sikre bronsemedaljen, og det er ingen grunn til å ikke gripe den med begge hender.

Sist oppgjør mot Fredrikstad gikk vi seirende ut med sifrene 32-22. En kamp hvor vi tidlig tok kommandoen, og kunne gå til pause på stillingen 16-10. Vi er forberedt på at det blir et langt tøffere oppgjør som venter oss i morgen i Fredrikstad. Laget fra plankebyen har klart å vippe mange jevne kamper i sin favør denne sesongen, som vil kreve at vi er påskrudde til enhver tid.

Fredrikstad står med totalt 15 seire denne sesongen, og plukket til sammen 31 poeng. Julie Hulleberg har vært en sentral spiller for de rødkledde med hele 130 scoringer, og en viktig brikke bakover. Like bak finner vi Karoline Syversen som står med 121 spillemål. I tillegg til disse to, blir vi nødt til å se opp for rekruttlandslagsspiller Frida Brandbu Andersen. Dette er en trio som blir viktig å stoppe om vi skal ta med oss 2 poeng hjem til Sola.

Kampen kan følges på TV2 Sport 1 fra 20:25, med avkast 20:30. Siste mulighet til å se Sola-jentene varte opp med underholdende håndball før det blir påskeferie og en periode med spillefri.

Steffen Stegavik: «Nå har vi satt oss i en posisjon der vi kan avgjøre bronsekampen. Vi har ristet av oss kvartfinalen i Europa og har fullt fokus mot å sikre denne bronsemedaljen på første mulighet»