Malin forlater Sola etter sesongen – Sola

Malin forlater Sola etter sesongen

Det er nå klart at Malin Holta forlater Sola HK etter inneværende sesong. Hun skal spille for den ungarske toppklubben Siófok KC.

Foto: Kenneth McDowell

Malin returnerte til Sola og Åsenhallen i forkant av sesongen 18/19, etter to års proff opphold i franske Nantes. Hun har de siste sesongene vært en viktig bidragsyter for laget, både opprykkssesongen og de 2 siste sesongene i REMA 1000 ligaen.

I årets sesong har Malin et imponerende snitt på 7,4 mål pr. kamp i REMA 1000 ligaen, og står nå med 81 mål. Hun har også levert i NM, hvor hun har 18 nettkjenninger til nå og et snitt på 4,5 mål pr. kamp.

Malin er klar på at Sola er klubben i hennes hjerte, men gleder seg nå til et nytt utenlands opphold.

Jeg er klar for å gi alt og fullføre årets sesong med Sola. I år har det vært utrolig kjekt å spille håndball, og vi har oppnådd gode resultater i REMA 1000 ligaen, og ikke minst kommet til cupfinale for første gang i klubbens historie. Etter sesongen er jeg klar for et nytt eventyr i utlandet, og gleder meg til å spille for Siófok KC.

Sola vil alltid være klubben i mitt hjerte i Norge, og kanskje spiller jeg igjen i gult og sort i Åsenhallen en gang i fremtiden!

Malin Holta

Vi er glade for at Malin blir med oss videre denne sesongen, og gleder oss til flere mål og feiringer sammen før hun drar til Ungarn til sommeren.

Vår #5 er klar for å gi alt for Sola resten av sesongen, før hun drar til Ungarn. Foto: Kenneth McDowell