Live Rushfeldt Deila til Champions League – Sola

Live Rushfeldt Deila til Champions League

PRESSEMELDING SOLA HK

Sola Håndball har blitt enig med danske Team Esbjerg HK om en overgang for Live Rushfeldt Deila.

Live har vært i Sola siden sesongen 21/22, og fortsetter nå sin karriere i Danmark. Hun kjøpes ut av kontrakten hun har med Sola Håndball i dag og blir Team Esbjerg HK spiller fra 15. desember 2023.

Team Esbjerg HK kontaktet oss med en henvendelse om muligheten for å kjøpe Live Rushfeldt Deila ut av sin nåværende kontrakt i Sola. Sola Håndball har vurdert dette godt opp mot sportslige målsettinger, på kort og lang sikt. Gjennom hele prosessen har det vært en god dialog mellom klubbene.

Live har vært en viktig del av Sola i de siste sesongene, og kommer til å bli savnet i klubben. Alle i Sola ønsker henne all lykke til videre i sin håndballkarriere i Esbjerg. Det er flott at Sola Håndball igjen utvikler spillere, som drar videre til klubber i toppen av Champions League.

Daglig leder Svein Gaute Hølestøl

Live blir lagvenninner med flere andre norske håndballspillere i den danske klubben, deriblant Nora Mørk, Kristine Breistøl, Marit Røsberg Jacobsen, Julie Bøe Jacobsen, Sanna Solberg-Isaksen og Henny Reistad.

Esbjerg ligger på nåværende tidspunkt på første plass i den danske kvinneligaen, med full pott etter 12 kamper. De topper også sin gruppe i Champions League, med 7 seire på sine første 8 kamper i årets sesong.

Jeg har trivdes veldig i Sola og er veldig glad for at jeg valgte å komme hit i 2021. Jeg har spilt og lært masse de 2,5 årene jeg har vært her, og gleder meg til nye utfordringer. Jeg har lært masse av både medspillere og Steffen, og jeg kommer til å savne gjengen! Jeg er veldig takknemlig for at Sola var villig til å la meg få dra når muligheten bød seg. Det å få spille på et av verdens beste lag, og spille Champions League er drømmen min.

Live Rushfeldt Deila

For mer informasjon – kontakt:

Hovedtrener Steffen Stormo Stegavik – TLF: 92820474
Daglig leder Svein Gaute Hølestøl – TLF: 41623711