Lerøyjentene fikk 2/3 seire i Kjelsåshallen gjennom første runde i Lerøyserien 2016/2017 – Sola

Etter en heftig leveranse lørdagen med seier 31-20 over Kjelsås og 26-14 over Charlottenlund ble det en slitekamp med trøtte bein mot Sarpsborg søndagen – der Sarpsborg i en meget spennende kamp trakk det lengste strået med en 23-21 seier.
Jentene står da med 4 poeng etter første 3 kamper.

1.rundes Sola-lag bestod av følgende: Vilde Modalslid-Dorga, Martha Barka, Vendela Bore Neverdahl, Eline Osland, Tiril Holst, Nora Gravdal Ulriksen, Eila Hoven, Caroline Forsmo, Rikke Reianes, Ingrid Risnes, Amalie Larsen, Kristiane Knutsen og Ine Pedersen.

Årets Lerøyjenter fremstår tydelige, profesjonelle – samtidig som de er ydmyke for oppgaven og muligheten de har fått til å møte de beste 18-årslagene i Norge.
Sola HK anser Lerøyserien som den viktigste rekruttserien for Norges kommende håndballprofiler – og investerer i år som i fjor tungt med treningskvalitet fra A-lagsmiljøet.
Lerøylaget er derfor sterkt preget av den profesjonalitet, klubbstolthet, ydmykhet som A-trenere/lederteamet representerer – samtidig som en har ett godt støtteapparat for jentene med Laila og Anne i spissen.

Runde 2 er på hjemmebane 16.-17. desember og Sola tar da imot Lillestrøm HK, Rælingen og Nit/Hak. Dette blir ett dobbeltarr i Åsenhallen A/B sammen med Viking HK G18 – som tar imot Bækkelaget, Herkules og Ski.

I Grundigligaen har en nå pause frem til januar – der første kamp er i Åsenhallen søndag 8.januar kl 18:00 mot HK Halden.

Sola Jenter20 laget skal derimot i aksjon onsdag 30.november kl 18:00 i sin semifinale i NM borte mot Byåsen i Trondheim.

—-